Systémy autonomního řízení Autopilot a FSD vyvolávají v diskuzích stále více otázek, na které z Tesly nepřicházejí odpovědi. Zákazníci už 7 let připlácejí za něco, co je jim de facto k ničemu a pověstné světlo na konci tunelu stále nepřichází. Naopak, Tesla už systém FSD několikrát zdražila a aktuálně už za něj žádá 200 000 Kč, za což dostanete téměř nic, přesněji několik základních funkcí, které zvládají i asistenty téměř všech moderních automobilů. Kromě toho má FSD stále daleko k bezproblémové funkčnosti a nedávno dokonce prosákly zprávy, že se vývoj tohoto systému prakticky zastavil kvůli odchodu klíčových lidí.
Jsou známé i případy, kdy si zákazník koupil v čase více Tesel s FSD, firmě tak připlatil za nepoužitelnou věc dokonce vícekrát. A protože příliv nesouhlasných ohlasů sílí a Tesle nepomohl ani nedávný masivní únik dat, z nějž vyplynulo, že tají a příliš neřeší tisíce zákaznických stížností, rozhodl se Elon Musk podle electrek.co k něčemu, co nazývá jednorázovou amnestií. Kdo si koupí novou Teslu a za FSD už předtím zaplatil, dostane jej do nového auta zdarma. Jenže tato napohled velkorysá nabídka platí jen do objednávky uskutečněné do konce září, tedy ve třetím kvartále. A do jeho konce zbývají už jen dva měsíce a kousek.
Navíc není vůbec jisté, že zákazník nedostane znovu něco, co třeba už ani nechtěl a co v dohledné době zřejmě nebude fungovat. Proto se vnucuje otázka, zda nejde jen o Muskův rafinovaný způsob, jak zvýšit prodeje ve třetím čtvrtletí, které bývá tradičně slabší. V diskuzích se také množí názory, že jednou zakoupený software by měl zůstat majiteli a ten by měl mít možnost si jej přenést do nového vozu zdarma automaticky. Zejména, když sama Tesla za něj při výkupu auta platí výrazně méně, než zákazník vydal při nákupu.