Americký národní úřad pro silniční bezpečnost NHTSA zjistil, že asistenční systém Autopilot není dostatečně zabezpečen proti zneužití, což může vést a v nedávné minulosti také vedlo k závažným nehodám, často s fatálními následky. Proto doporučil automobilce vyhlásit letos už druhou svolávací akci, která by měla tuto bezpečnostní díru co nejdříve zacelit. Vyšetřování trvalo několik let a zůstává otevřené, protože NHTSA bude sledovat, jak si automobilka s tímto závažným pochybením poradí. O rozsahu nebezpečného problému nejlépe svědčí fakt, že Tesla bude „svolávat“ (ve skutečnosti dálkově aktualizovat) přes dva miliony automobilů a systém Autopilot je pod zostřeným dohledem poté, co se zúčastnil několika stovek nehod, z nichž některé skončily smrtí.
Tesla podle europe.autonews.com tuto nesnáz vyřeší aktualizací softwaru pro USA a doplněním dalších ovládacích prvků a výstrah, které mají zajistit, že řidiči budou při používání Autopilotu věnovat pozornost silničnímu provozu. V Evropě se automobilce podařilo svolávací akci vyhnout, protože na starém kontinentu platí odlišná definice toho, co je povoleno na druhé úrovni autonomního řízení a jak se má řidič varovat v případě zneužití. Zda to znamená, že Evropané mohou být při zneužívání Autopilotu klidnější, nebo naopak že jim systém podobné věci vůbec nedovolí, zdroj neuvedl. Každopádně se ale nezdá, že by Tesla už skutečně byla na hraně reálného spuštění plně autonomní jízdy.