Právě testujeme Hondu Civic Type-R

Ptejte se, co vás zajímá
Právě testujeme Hondu Civic Type-R
Fotografie: Ladislav Čermák, fDrive.cz
  • 11. generace vrcholného Civicu má ambici udržet pověst nejrychlejší předokolky světa
  • Na rozdíl od běžného evropského Civicu jde o liftback s řadou rozsáhlých změn a úprav
  • Jde zřejmě o vůbec poslední Civic Type-R a rozhodně poslední pro Evropu

Ač je test konvenčního automobilu na našich stránkách zřídkavým jevem, některé výjimečné modely si to zaslouží. Patří mezi ně bezesporu Honda Civic Type-R odvozená z 11. generace Civicu a navazující na vrcholné ambice předchůdců. Ta završila léta vývoje a celou řadu fantastických hot hatchů a je zřejmě vůbec poslední relativně dostupnou spalovací sportovní Hondou. Co tedy dnes může očekávat ten, kdo si tento famózní kus vycizelované techniky rozhodne pořídit a komu se poštěstí jej sehnat? Kvóty pro Evropu jsou velmi hubené a zájem obrovský. Ostatně i testovaný kus po ukončení novinářských jízd čeká dražba, protože nový Type-R si momentálně v Česku kvůli obrovskému zájmu neobjednáte.

Technické parametry Honda Civic 2.0 i-MMD

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 551 × 1 801 × 1 408 mm, 1 442 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon135 (105 + 135) kW, 184 (143 + 184) koní, točivý moment: 315 Nm
Nádrž40 l
SpotřebaKombinovaná: 4,7 l / 100 km
Cena od769 900 Kč

První kilometry prozradily, že změny oproti desáté generaci byly sice jen evoluční, avšak velice pečlivé. Vůz nabitý technikou i elektronikou se díky nárůstu celkových rozměrů, rozvoru i rozchodu pocitově lépe rozkročil a je zcela suverénní i na horším povrchu. Adaptivní tlumiče totiž dělají svou práci precizně a nízké těžiště spolu s dobrým rozložením váhy umožňuje vykouzlit podmanivou stabilitu i bez kamenných pružin a ukrutně utažených stabilizátorů. S „tajpárem“ se tak dá nyní i pohodlně cestovat, což o starších generacích s točivými atmosférickými čtyřválci a agresivně laděnými ryze mechanickými podvozky pohříchu neplatilo.

Nárůst rozměrů proti starším Civicům Type-R je enormní, ovšem na jízdní agilitě to znát takřka není

Sofistikovaná přední náprava, která od předchůdce zdědila dělenou přední těhlici (takovou dříve používal i Renault Megane R.S.), na prvních kilometrech předvedla neuvěřitelnou ochotu zatáčet bez ohledu na to, kolik na přední kola zrovna proudí newtometrů. Velmi dobře namotivovaný k práci se zdá i nadále cizelovaný přeplňovaný dvoulitr o mocnosti 329 koňských sil. Více vám sdělíme po klasickém testu, na který se těšíme, i když nám v redakci po dlouhé době zase přistálo auto nejen se spalovacím motorem, ale dokonce i s manuální převodovkou. Přirozeně se systémem automatického srovnávání otáček, aby se neřeklo...

Co vás o tomto pozoruhodném voze, který zřejmě vytvoří jeden z výrazných pomníků spalovací éry, nejvíc zajímá? Rekordy na Nürburgringu necháme továrním jezdcům, ovšem povídat si o tom, jak funguje špičková technika, můžeme i tak.

Technické parametry Honda Civic Type-R

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 594 × 1 890 × 1 401 mm, 1 429 kg
PohonBenzín, hnaná náprava: přední
Výkon242 (105 + 135) kW, 329 (143 + 184) koní, točivý moment: 420 Nm / 2 500 ot/min
Baterie?
Nabíjení
Spotřeba?, dojezd: 851 km
Cena od1 349 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze