Kia potupila Ferrari, Mercedes předvedl kombík

fNews
Kia potupila Ferrari, Mercedes předvedl kombík
Fotografie: Kia
  • Může vůbec KIA porazit Ferrari v drag race? Evidentně to není takový problém
  • Mercedes odhalil kombík CLA Shooting Brake, Porsche zase láká na své Cayenne a ID.3 po 160 tisících km ohromí baterií
  • fNews přináší výběr těch nejzajímavějších zpráv ze světa elektromobilů

Mercedes představil prodlouženou verzi elektrického CLA, Porsche Cayenne vystrkuje růžky a KIA si namazala Ferrari na chleba. Tak vítejte u fNews.

fNews partner 2025

fNews #317 – Kia potupila Ferrari, Mercedes předvedl kombík

Podcast v audio formě

Elektrické kombíky už nejsou takovou vzácností jako dříve. Důkazem budiž nový Mercedes CLA Shooting Brake, který má 800V architekturu, dojezd přes 750 km a rychlost nabíjení 320 kW. Délka vozu je 4,7 m a oproti sedanu má o 50 litrů větší kufr. Normovaně tedy 455 litrů po zástěnku, nechybí však ještě přibližně dalších 150 litrů místa nad ní. Nechybí ani přední kufr o štědrém objemu 101 litrů. Auto přijde ve dvou variantách, zadokolka s výkonem 200 kW a zrychlením na 100 za 6,8 s. Čtyřkolka nabídne celkový výkon 260 kW a zrychlení za 5 s. Novinkou je také inovovaný volant, který se vrací k fyzickým ovládacím prvkům. K prvním zákazníkům se tento kombík dostane z kraje příštího roku.

Oblíbený YouTube kanál Carwow si přichystal pro milovníky italské značky Ferrari nemilé video. Postavil v něm totiž na trať proti sobě Ferrari Purosangue s dvanáctiválcem o výkonu 725 koní a Kia EV6 GT, která má 650 koní a na papíře se na stovku vyšplhá o dvě desetiny sekundy pomaleji. Výsledek staromilce nepotěší, ale Ferrari na testovací trati opakovaně prohrálo oproti autu, které je několikrát levnější. Pro Kiu je to jednoznačně skvělá reklama.

Na sportovní okruh si věří také elektrické Porsche Cayenne, které se oficiálně představí již v září. Již nyní se však auto předvedlo v zamaskované podobě v Goodwoodu a na závodě do vrchu Shelsey Walsh. Řídila ho česká závodnice Gabriela Jílková a o 4 sekundy pokořila rekord tratě v kategorii SUV. V autě se projel také bývalý moderátor Top Gear Richard Hammond. Auto dostane techniku z menšího Macan EV, ovšem s řadou vylepšení. Vyšší má být i výkon motorů a kapacita baterie přesáhne 100 kWh.

Německý automobilový klub ADAC se pochlubil výsledky z dlouhodobého testu Volkswagenu ID.3 z roku 2021. Auto najelo více než 160 000 kilometrů v běžném provozu a má zůstatkovou kapacitu baterie 91 % původní hodnoty. Auto bylo údajně opakovaně nabíjeno na 100 % kapacity a podmínky používání nebyly vždy úplně ideální. Tak či onak je výsledek degradace výborný. Test má pokračovat minimálně do hodnoty 250 tisíc najetých km.

Co na takový výsledek říkáte? Čekali jste větší nebo menší úbytek? A proti jakému autu byste vy osobně nyní Kiu EV6 GT postavili? Dejte vědět v komentářích a sledujte fDrive.cz.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze