Mercedes v dánské Kodani ukázal svůj vůbec první elektrický kombík. A my jsme byli u toho. Podívejte se na videopohled níže z představení. Nové CLA Shooting Brake navazuje na nedávno představený sedan CLA, přináší rovněž špičkovou techniku včetně dojezdu přes 750 kilometrů, 800V architekturu a 320kW nabíjení, zároveň ale přidává praktičnost v podobě většího kufru. A také v něm slaví premiéru několik prvků výbavy, které zatím v klasickém CLA nenajdeme.
První elektrický kombík od Mercedesu! Prohlédli jsme si Mercedes-Benz CLA Shooting Break
Nový elektrický Mercedes-Benz CLA, který jsme v Dánsku měli možnost podrobně otestovat, a na podrobné dojmy se můžete již brzy těšit, zahajuje novou éru Mercedesu. Přináší špičkové technologie a efektivitu do své základní řady a zároveň nastavuje pro konkurenci laťku pořádně vysoko. Kdo oželí setinku v aerodynamice, pár desítek kilometrů dojezdu a zároveň potřebuje více prostoru a praktičnosti, bude pro něj nový kombík zajímavou volbou.





Nové CLA Shooting Brake designově vychází ze základního CLA a zároveň přenáší tradici karoserií Shooting Brake Mercedesu do elektrické doby. Přichystejte se tedy na aerodynamické, elegantní a sportovně vyhlížející kupé-kombi.










Nechybí nová lesklá maska se 142 svítícími hvězdami nebo přední i zadní světla s hvězdným motivem. Více než 4,7 metru dlouhé auto je se sedanem identické po B-sloupky, dále se již ale střecha svažuje méně a vytváří tak více prostoru jak pro hlavy cestujících, tak pochopitelně pro zavazadla v kufru. Elegantní linie jsou dále umocněné zajímavým prvkem na vrchní části pátých dveří. Tam je totiž umístěn oblý černý element, který opticky prodlužuje dvoumetrovou panoramatickou skleněnou střechu, která tak vypadá, jako by pokračovala až ke kufru.
Kufr, to je oč tu běží
Kufr nově přidává 50 litrů objemu a finální objem tak činí 455 litrů po roletku. Nad ní je odhadem ještě tak 150 litrů místa a pokud byste tak chtěli novinku naložit po střechu, těšte se odhadem na 600 litrů prostoru. Po složení sedadel je pak k dispozici 1 290 litrů. Ale pozor, jako první elektrický Mercedes má CLA i velmi velký přední kufr, neboli frunk, o objemu 101 litrů.
Ačkoliv samotný kufr je tedy oproti předchůdci mírně menší, celkový součet objemu úložných prostorů je o zhruba 70 litrů větší než u předchozího (spalovacího) CLA Shooting Brake. Střešní ližiny pak unesou 75 kg, tažné zařízení utáhne brzděný přívěs o hmotnosti až 1 800 kg v případě verze s pohonem 4 kol a 1 500 kg u verze s pohonem zadní nápravy.


Díky méně se svažující střeše je také více místa na hlavu na zadních sedadlech. Zatímco do sedanu si pohodlně sednou osoby do maximální výšky kolem 190 centimetrů, zde jsem se svými 185 centimetry měl nad hlavou přes 5 centimetrů prostoru a dozadu se tak posadí pohodlně i dvoumetroví dlouháni. U elektrické verze potěší také zcela rovná podlaha, u spalovací je vzadu klasický středový tunel.
Dva modely na startu
Startovní motorizace jsou identické s CLA ve verzi sedan a k dispozici tedy bude jeden model s pohonem zadní nápravy a jedna čtyřkolka. Model CLA 250+s pohonem zadních kol disponuje výkonem 200 kW, zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,8 s a dojezdem až 761 km. Výkonnější CLA 350 4MATIC s dvěma elektromotory a pohonem všech kol nabízí 260 kW, zrychlení za 5 s a dojezd až 730 km. Oba modely podporují díky 800V architektuře až 320kW DC nabíjení, které umožní dobít přes 300 km za 10 minut.
| CLA 250+ Shooting Brake s EQ technologií | CLA 350 4MATIC Shooting Brake s EQ technologií | |
|---|---|---|
| Výkon (špičkový) | 200 kW | 260 kW |
| Točivý moment (špičkový) | 335 Nm | 515 Nm |
| Baterie: Chemické složení článků | Nikl-mangan-kobalt | |
| Baterie: Využitelná kapacita | 85 kWh | |
| Max. výkon AC nabíjení | 22 kW | |
| Max. výkon DC nabíjení | 320 kW | |
| Dojezd po 10 min. DC nabíjení (WLTP) | 310 km | 300 km |
| Zrychlení 0–100 km/h | 6,8 s | 5,0 s |
| Maximální rychlost | 210 km/h | 210 km/h |
| Kombinovaná spotřeba energie | 12,7–15,2 kWh/100 km | 13,2–15,7 kWh/100 km |
| Kombinované emise CO₂ | 0 g/km | 0 g/km |
| Dojezd (WLTP) | 761 km | 730 km |
Na konci roku pak dorazí také verze s menší Lithium-železo-fosfátovou baterií o využitelné kapacitě 58 kWh, která bude mít pravděpodobně označení 250. V příštím roce se pak můžeme těšit také na ostré AMG verze, jejich parametry ale zatím nejsou známé. Pro ty, kteří neholdují elektrickému pohonu, bude na konci roku k dispozici také spalovací verze s 48V mild-hybridní technikou.
Hvězdičky nad hlavou a nový volant
Interiér nového CLA Shooting Brake zůstává stejný jako u sedanu, se dvěma výjimkami. Dvoumetrová panoramatická skleněná střecha je, stejně jako u sedanu, ve standardu, Mercedes ale nově za příplatek přináší možnost elektrochromatického zatmavování po segmentech. Skrze displej infotainmentu tak můžete volit průhlednost střechy, která může být vybavena i 158 hvězdami, osvětlenými zvolenou barvou ambientního osvětlení. Pasažéři tak mohou mít nad sebou doslova hvězdnou oblohu. Zatímco elektrochromatické zatmavování se v příštím roce dostane i do sedanu, osvětlené hvězdičky pravděpodobně ne.
Druhou novinkou je inovovaný volant, který se nově pro hlasitost a regulaci rychlosti tempomatu vrací k fyzickému ovládání, konkrétně praktickým otočným rollerům s možností stisku. Tento volant se v příštím roce dostane také do sedanu, kde nahradí současný volant s plně dotykovým ovládáním.
Se startem prodeje nebo brzy po něm dostane také Shooting Brake za příplatek možnost instalace DC-DC převodníku tak, aby se auto zvládlo nabíjet ze starších rychlonabíjecích stanic, které nepodporují 800V architekturu.
K objednání do konce roku
Nový Mercedes-Benz CLA Shooting Brake bude k objednání i v Česku do konce letošního roku, tedy zhruba půl roku po verzi sedan. K prvním zákazníkům se pak dostane zkraje roku 2026.

Jediné to místo na zadních sedadlech takhle z videa nevypadá úplně přesvědčivě, ale to chce vyzkoušet.