První hvězdný kombík je tady, jmenuje se Mercedes CLA Shooting Brake

10
První hvězdný kombík je tady, jmenuje se Mercedes CLA Shooting Brake
Fotografie: Mercedes-Benz AG
  • Nové CLA Shooting Brake je prvním elektrickým kombíkem Mercedesu
  • Přináší špičkové technologie, dojezd přes 750 kilometrů a nabíjení výkonem 320 kW
  • Objem kufru činí 450 litrů, novinka nabízí i více než 100litrový přední kufr
  • Objednávky budou otevřeny do konce roku

Mercedes v dánské Kodani ukázal svůj vůbec první elektrický kombík. A my jsme byli u toho. Podívejte se na videopohled níže z představení. Nové CLA Shooting Brake navazuje na nedávno představený sedan CLA, přináší rovněž špičkovou techniku včetně dojezdu přes 750 kilometrů, 800V architekturu a 320kW nabíjení, zároveň ale přidává praktičnost v podobě většího kufru. A také v něm slaví premiéru několik prvků výbavy, které zatím v klasickém CLA nenajdeme.

První elektrický kombík od Mercedesu! Prohlédli jsme si Mercedes-Benz CLA Shooting Break

Nový elektrický Mercedes-Benz CLA, který jsme v Dánsku měli možnost podrobně otestovat, a na podrobné dojmy se můžete již brzy těšit, zahajuje novou éru Mercedesu. Přináší špičkové technologie a efektivitu do své základní řady a zároveň nastavuje pro konkurenci laťku pořádně vysoko. Kdo oželí setinku v aerodynamice, pár desítek kilometrů dojezdu a zároveň potřebuje více prostoru a praktičnosti, bude pro něj nový kombík zajímavou volbou.

Nové CLA Shooting Brake designově vychází ze základního CLA a zároveň přenáší tradici karoserií Shooting Brake Mercedesu do elektrické doby. Přichystejte se tedy na aerodynamické, elegantní a sportovně vyhlížející kupé-kombi.

Nechybí nová lesklá maska se 142 svítícími hvězdami nebo přední i zadní světla s hvězdným motivem. Více než 4,7 metru dlouhé auto je se sedanem identické po B-sloupky, dále se již ale střecha svažuje méně a vytváří tak více prostoru jak pro hlavy cestujících, tak pochopitelně pro zavazadla v kufru. Elegantní linie jsou dále umocněné zajímavým prvkem na vrchní části pátých dveří. Tam je totiž umístěn oblý černý element, který opticky prodlužuje dvoumetrovou panoramatickou skleněnou střechu, která tak vypadá, jako by pokračovala až ke kufru.

Kufr, to je oč tu běží

Kufr nově přidává 50 litrů objemu a finální objem tak činí 455 litrů po roletku. Nad ní je odhadem ještě tak 150 litrů místa a pokud byste tak chtěli novinku naložit po střechu, těšte se odhadem na 600 litrů prostoru. Po složení sedadel je pak k dispozici 1 290 litrů. Ale pozor, jako první elektrický Mercedes má CLA i velmi velký přední kufr, neboli frunk, o objemu 101 litrů.

Mercedes-Benz CLA Shooting Break

Ačkoliv samotný kufr je tedy oproti předchůdci mírně menší, celkový součet objemu úložných prostorů je o zhruba 70 litrů větší než u předchozího (spalovacího) CLA Shooting Brake. Střešní ližiny pak unesou 75 kg, tažné zařízení utáhne brzděný přívěs o hmotnosti až 1 800 kg v případě verze s pohonem 4 kol a 1 500 kg u verze s pohonem zadní nápravy.

Díky méně se svažující střeše je také více místa na hlavu na zadních sedadlech. Zatímco do sedanu si pohodlně sednou osoby do maximální výšky kolem 190 centimetrů, zde jsem se svými 185 centimetry měl nad hlavou přes 5 centimetrů prostoru a dozadu se tak posadí pohodlně i dvoumetroví dlouháni. U elektrické verze potěší také zcela rovná podlaha, u spalovací je vzadu klasický středový tunel.

Dva modely na startu

Startovní motorizace jsou identické s CLA ve verzi sedan a k dispozici tedy bude jeden model s pohonem zadní nápravy a jedna čtyřkolka. Model CLA 250+s pohonem zadních kol disponuje výkonem 200 kW, zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,8 s a dojezdem až 761 km. Výkonnější CLA 350 4MATIC s dvěma elektromotory a pohonem všech kol nabízí 260 kW, zrychlení za 5 s a dojezd až 730  km. Oba modely podporují díky 800V architektuře až 320kW DC nabíjení, které umožní dobít přes 300 km za 10 minut.

CLA 250+ Shooting Brake s EQ technologií CLA 350 4MATIC Shooting Brake s EQ technologií
Výkon (špičkový) 200 kW 260 kW
Točivý moment (špičkový) 335 Nm 515 Nm
Baterie: Chemické složení článků Nikl-mangan-kobalt
Baterie: Využitelná kapacita 85 kWh
Max. výkon AC nabíjení 22 kW
Max. výkon DC nabíjení 320 kW
Dojezd po 10 min. DC nabíjení (WLTP) 310 km 300 km
Zrychlení 0–100 km/h 6,8 s 5,0 s
Maximální rychlost 210 km/h 210 km/h
Kombinovaná spotřeba energie 12,7–15,2 kWh/100 km 13,2–15,7 kWh/100 km
Kombinované emise CO₂ 0 g/km 0 g/km
Dojezd (WLTP) 761 km 730 km

Na konci roku pak dorazí také verze s menší Lithium-železo-fosfátovou baterií o využitelné kapacitě 58 kWh, která bude mít pravděpodobně označení 250. V příštím roce se pak můžeme těšit také na ostré AMG verze, jejich parametry ale zatím nejsou známé. Pro ty, kteří neholdují elektrickému pohonu, bude na konci roku k dispozici také spalovací verze s 48V mild-hybridní technikou.

Hvězdičky nad hlavou a nový volant

Interiér nového CLA Shooting Brake zůstává stejný jako u sedanu, se dvěma výjimkami. Dvoumetrová panoramatická skleněná střecha je, stejně jako u sedanu, ve standardu, Mercedes ale nově za příplatek přináší možnost elektrochromatického zatmavování po segmentech. Skrze displej infotainmentu tak můžete volit průhlednost střechy, která může být vybavena i 158 hvězdami, osvětlenými zvolenou barvou ambientního osvětlení. Pasažéři tak mohou mít nad sebou doslova hvězdnou oblohu. Zatímco elektrochromatické zatmavování se v příštím roce dostane i do sedanu, osvětlené hvězdičky pravděpodobně ne.

Mercedes-Benz CLA Shooting Break

Druhou novinkou je inovovaný volant, který se nově pro hlasitost a regulaci rychlosti tempomatu vrací k fyzickému ovládání, konkrétně praktickým otočným rollerům s možností stisku. Tento volant se v příštím roce dostane také do sedanu, kde nahradí současný volant s plně dotykovým ovládáním.

Mercedes-Benz CLA Shooting Break

Se startem prodeje nebo brzy po něm dostane také Shooting Brake za příplatek možnost instalace DC-DC převodníku tak, aby se auto zvládlo nabíjet ze starších rychlonabíjecích stanic, které nepodporují 800V architekturu.

K objednání do konce roku

Nový Mercedes-Benz CLA Shooting Brake bude k objednání i v Česku do konce letošního roku, tedy zhruba půl roku po verzi sedan. K prvním zákazníkům se pak dostane zkraje roku 2026.

Diskuze ke článku
Vaclav Pisinger
Vaclav Pisinger
Naposledy upraveno: 15. 7. 12:24
Krásné auto, už se těším na porovnávací recenze CLA 350 vs ID7 GTX. Snad bude i prodejní boj a pokles cen :-) Konečně se EV auta začínají blížit 400km po dálnici (i za horších podmínek) a pak dalších +250km s krátkou zastávkou (cca 20min) .
Marek M.
Marek M.
K čemu přesně slouží ten DC-DC převodník? A jak se teda nabíjí auto na 400V bez něj a s ním? A co jiná EV s 800V architekturou, jak se nabíjí na 400V?
Vladislav Pisa
Vladislav Pisa
Paráda. 👍
Jediné to místo na zadních sedadlech takhle z videa nevypadá úplně přesvědčivě, ale to chce vyzkoušet.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze