Elektromobil Volkswagen ID.3 absolvoval v rámci dlouhodobého testu automobilového klubu ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club, největší německý automobilový klub) více než 160 000 kilometrů. Výsledky testu přitom ukazují, že i po této náročné zkoušce zůstává baterie v dobré kondici. Po více než 169 000 kilometrech a několika letech běžného, místy i zátěžového provozu, totiž vykazuje trakční baterie elektromobilu zbytkovou kapacitu 91 % původní hodnoty.
| Nájezd (km) | Stav baterie (SoH v %) |
|---|---|
| 21 749 | 96 |
| 46 029 | 96 |
| 59 166 | 96 |
| 69 549 | 95 |
| 84 264 | 94 |
| 87 020 | 94 |
| 102 505 | 93 |
| 128 500 | 92 |
| 145 810 | 91 |
| 169 651 | 91 |
Měření bylo prováděno pomocí nezávislého testu Aviloo Premium, který sleduje parametr SoH (State of Health). Testovaný ID.3 přitom nebyl podle ADACu během dlouhodobého testování vystaven právě optimálním podmínkám. Často například docházelo k nabíjení baterie až na 100 % a vůz v tomto stavu opakovaně delší dobu stál.












Vzhledem k tomu, že ADAC provedl několik dílčích kontrol kapacity, bylo možné sledovat vývoj stavu baterie v čase. Z uvedených dat pak vyplývá, že pokles kapacity probíhá plynule a bez náhlých skoků.
Jedním z negativních zjištění testu je ale omezený výkon při rychlonabíjení v chladných podmínkách. I přestože je vůz vybaven vyhříváním baterie, jsou podle ADACu nabíjecí výkony v zimě výrazně nižší než v teplejším období.
Tento dlouhodobý test každopádně ukázal, že i po vysokém kilometrovém nájezdu zůstává baterie elektromobilu VW ID.3 ve velmi dobrém stavu, neboť degradace kapacity na 91 % po 169 000 km neznamená větší omezení běžného provozu. ADAC navíc hodlá v testování pokračovat, minimálně do 250 tisíc km.
Volkswagen ID.3 po stovkách KM. Jaký je? – první dojmy
Technické parametry Volkswagen ID.3 Tour 77 kWh
Kompletní specifikace| Konstrukce | hatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 719 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
| Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm |
| Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 125 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 542 km |
| Cena od | 1 498 900 Kč |

Mimochodem tam jeste psali, ze test pokracuje a dalsi milnik bude 250 tisic.