Tohle vás bude zajímat. ADAC otestoval, jak si vede baterie elektromobilu po 160 000 km

13
Tohle vás bude zajímat. ADAC otestoval, jak si vede baterie elektromobilu po 160 000 km
Fotografie: ADAC
  • ADAC podrobil elektromobil VW ID.3 dlouhodobému testu s nájezdem přes 160 000 km
  • Stav baterie zůstává i po této porci kilometrů překvapivě dobrý – baterie má 91 % původní kapacity
  • I přes méně šetrné zacházení a časté nabíjení na 100 % je baterie ve velmi dobré kondici

Elektromobil Volkswagen ID.3 absolvoval v rámci dlouhodobého testu automobilového klubu ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club, největší německý automobilový klub) více než 160 000 kilometrů. Výsledky testu přitom ukazují, že i po této náročné zkoušce zůstává baterie v dobré kondici. Po více než 169 000 kilometrech a několika letech běžného, místy i zátěžového provozu, totiž vykazuje trakční baterie elektromobilu zbytkovou kapacitu 91 % původní hodnoty.

Nájezd (km) Stav baterie (SoH v %)
21 749 96
46 029 96
59 166 96
69 549 95
84 264 94
87 020 94
102 505 93
128 500 92
145 810 91
169 651 91

Měření bylo prováděno pomocí nezávislého testu Aviloo Premium, který sleduje parametr SoH (State of Health). Testovaný ID.3 přitom nebyl podle ADACu během dlouhodobého testování vystaven právě optimálním podmínkám. Často například docházelo k nabíjení baterie až na 100 % a vůz v tomto stavu opakovaně delší dobu stál.

Volkswagen ID.3 Pro S

Vzhledem k tomu, že ADAC provedl několik dílčích kontrol kapacity, bylo možné sledovat vývoj stavu baterie v čase. Z uvedených dat pak vyplývá, že pokles kapacity probíhá plynule a bez náhlých skoků.

Jedním z negativních zjištění testu je ale omezený výkon při rychlonabíjení v chladných podmínkách. I přestože je vůz vybaven vyhříváním baterie, jsou podle ADACu nabíjecí výkony v zimě výrazně nižší než v teplejším období.

Tento dlouhodobý test každopádně ukázal, že i po vysokém kilometrovém nájezdu zůstává baterie elektromobilu VW ID.3 ve velmi dobrém stavu, neboť degradace kapacity na 91 % po 169 000 km neznamená větší omezení běžného provozu. ADAC navíc hodlá v testování pokračovat, minimálně do 250 tisíc km.

Volkswagen ID.3 po stovkách KM. Jaký je? – první dojmy

Technické parametry Volkswagen ID.3 Tour 77 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 719 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 125 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 542 km
Cena od1 498 900 Kč
Diskuze ke článku
den
den
Mate spatne fotky ID.3 po faceliftu, ten mel by mit nabijeni v zime v poradku, ADAC testovali vuz z roku 2021 ktery nema "softwarovy" predehrev baterky stejne jak starsi Enyaqy.
Mimochodem tam jeste psali, ze test pokracuje a dalsi milnik bude 250 tisic.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Vidíme, že nebude problém nájezd a počet cyků, u takto velké baterie, ale spíš délka života baterie. Jsem zvědavý, spíše by mě zajímalo, jaké to bude po 10 a 15 letech života baterie.
Josef L
Josef L
To odpovídá, mám stejnou platformu na Q4 a od 20 tis. km se drží 96 % a nyní mám necelých 50 tis km.
Martin
Martin
Naposledy upraveno: 17. 7. 09:37
A není to zbytečné řešit, nebo chcete mít EV 20 let?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze