Čína pro nás má první náznaky toho, jak bude reagovat na zavedení cel. Hyundai láká na svůj největší elektromobil, Toyota zase přebírá koncept Suzuki. A Mercedes nás pozval k udržitelné výrobě baterií. Tak vítejte u fNews.
fNews #285 – Čínská odveta za cla a náznaky Hyundai Ioniq 9
Podcast v audio formě
- přehrát tuto epizodu (mp3)
- odebírat podcast (RSS)
- odebírat podcast na Spotify
- odebírat na Apple Podcasts
Jak Čína zareaguje na zavedení dovozních cel na Elektromobily? To je otázka, se kterou si spousta lidí láme hlavu. Nyní přichází první vlaštovka s náznakem odvety. Čínská vláda totiž údajně doporučila tamějším automobilkám neinvestovat v zemích, které hlasovaly pro zvýšená cla, případně se zdržely hlasování. O plánované čínské investice by tak mohlo přijít Španělsko spolu s Francií a Itálií. Naopak Maďarsko si může mnout ruce. Může se jednat o snahu narušit jednotu a prohloubit spory mezi zeměmi EU. A je samozřejmě otázkou, jaké další konkrétní kroky si čínská vláda připravuje.
Hyundai si se svým velkým elektrickým korábem dává na čas. Zatímco Kiu EV9 jsme již testovali, obdobně velké auto ze sesterské automobilky dosud nemáme. To se však změní a během listopadu bychom měli vědět více. Již nyní se můžete podívat na první ukázky modelu Ioniq 9. Technicky by auto mělo být velmi blízké právě Kie EV9, ale nabídne onen moderní retro design známý z elektrických Hyundaiů.
Nedaleko svého sídla otevřel Mercedes novou recyklační továrnu na baterie z elektromobilů. Chlubí se účinností 96 %, a pokud vás zajímá celý proces, u nás na YouTube naleznete reportáž. Důležité je, že výsledkem je zisk většiny cenných kovů v baterii, které se dokonce dají znovu použít při výrobě baterií nových. To je podstatné z ekologického i ekonomického hlediska. Továrna zvládne zpracovávat 2 500 tun vysloužilých baterií ročně a jedná se o první takový projekt v Evropě.
A nakonec si ukážeme jednu zprávu pro následující rok. Toyota trochu zaspala s vývojem vlastních elektromobilů, a proto se údajně dohodla s automobilkou Suzuki. Převezme od ní Electric SUV eVX koncept a vyrábět se bude v Indickém závodě pro obě automobilky. Z technických parametrů mohu zmínit délku 4,3 m, pohon všech kol, baterii 60 kW s dojezdem kolem 550 km.
Co říkáte na strategii Toyoty spolupracovat s dalšími automobilkami, třeba jako v případě bZ4X a Subaru. Kdy myslíte, že představí skutečně vlastní elektromobil? Dejte nám vědět do komentářů a sledujte fDrive.cz.