Hyundai odhalil na prvních fotografiích model Ioniq 9, elektrické SUV se třemi řadami sedadel, o kterém jsme vás poprvé informovali už během července.
The 'Aerosthetic' design -a unique blend of aerodynamic performance and aesthetic appeal, ensuring ample space for all passengers. Coming soon in November #Hyundai #IONIQ9 pic.twitter.com/YJmdNTBMuh
— Hyundai USA (@Hyundai) October 30, 2024
Ioniq 9 se stane největším elektromobilem řady Ioniq, bude mít tři řady sedadel a pojmout by měl až sedm cestujících. Hyundai se přitom chlubí tím, že designéři při navrhování vozu čerpali inspiraci z exteriérů elegantních lodí a jejich interiérů.
Skici, které Hyundai aktuálně vypustil, se soustředí na detaily. Prohlédnout si tak můžete pro značku charakteristické linie na bocích připomínající diagonální linky na tradičním korejském kroji „hanbok“, stejně jako světlomety tvořené parametrickými pixely, jejichž světelný design Hyundai vyvinul právě pro řadu Ioniq, do níž patří i populární Ioniq 5, který se mimochodem nedávno stal 100 miliontým vyrobeným automobilem Hyundai.
Jihokorejci přímo v tiskové zprávě uvádí, že počínaje dneškem budou na sociálních sítích zveřejňovat příspěvky s dalšími upoutávkami až do světové premiéry vozu, jež proběhne už v listopadu. To znamená, že více podrobností se dozvíme brzy. Nicméně zahraniční kolegové z motor1.com uvádí, že jde v podstatě o přebrandovaný model Kia EV9, s čímž se pojí, že vůz bude využívat modulární platformu E-GMP (Electric-Global Modular Platform). Z toho by měly vyplývat i specifikace, které si můžete prohlédnout v našem katalogu vozu Kia EV9, jenž jsme již otestovali.
Mají jednu dvě platformy a všechny moderní technologie jim umožní vyrobit novou kastli tak rychle a levně, že jsou zapotřebí daleko menší prodeje, než v minulosti. Když to přeženu, bude jedno auto s kulatýma světlama a to samý s hranatýma.
Čína je toho důkazem, Korejci se taky snaží. Marže se klidně můžou ještě držet, ale automobilový průmysl jako celek čeká devalvace zájmu, za 10let neštěkne po hezkým autě ani pes, protože budou levná a dobrá prostě všechna.
Navíc Čína do toho přinese její obludnost..čím víc pruhů tím víc Adidas...bude se nabíjet 1MW, baterky budou mít 200kWh a ujedou miliony km na nabití...aspoň na papíře.
Takže mně počiny Kie a Hyundai dávají smysl...vyplňují docela levně veškeré díry na trhu.
Evropa se na to může vykašlat, bude to malinko bolet, ale věřím, že se nade jinde...Švýcaři taky přežili pád hodinkového průmyslu.