Dlouhodobě informujeme o posádce našich reprezentantů v eco-rally, Michala Žďárského a Jakuba Nábělka, kteří s vozem Hyundai Kona Electric jedou světový šampionát v eco-rally. Po vítězství v Českém Krumlově absolvovala tovární posádka českého Hyundaie dvě portugalské zastávky a na obou se jí vedlo skvěle – pokaždé vystoupala na stupně vítězů. O vítězství na Oeiras Eco Rally v Portugalsku, kterým navýšili své vedení ve světovém šampionátu, jsme už psali. Po této soutěži následovala premiéra na Azorských ostrovech.
Obě soutěže byly výzvou nejen z pohledu nabité domácí konkurence, protože ve Španělsku a Portugalsku jsou eco-rally velmi populární, ale zároveň i logistickým oříškem. Cestou do Lisabonu je nutné zdolat přibližně 2 700 km a na Azory pluje trajekt také z Lisabonu. „Azory naštěstí následovaly hned po Oeiras Eco Rally, tudíž jsme auto po zastávce v Lisabonu nalodili na trajekt a shledali se s ním po třech týdnech přímo na Azorech,“ popisuje logistiku Michal Žďárský. Po soutěži na Azorech auto nechali opět odplout trajektem, aby se po něj později vrátili. Proto minulou soutěž českého poháru 3. Futures Contproducr Rally Morava absolvovali svým loňským autem, kterým byla předchozí generace vozu Hyundai Kona Electric.
Ve dlouhém přejezdu do Lisabonu a následně zpět Michal Žďárský nevidí problém. „Máme v tom už praxi a vzhledem k dlouhému dojezdu auta a dostatečné infrastruktuře stanic napříč Evropou to není sebemenší problém,“ popisuje český reprezentant v eco-rally. Další dlouhé přesuny budou následovat. Poté, co Michal s Jakubem absolvovali již zmíněnou soutěž domácího ČEZ Mistrovství ČR v ecoRally v okolí Olomouce, která byla hned po Azorech, odkud se vrátili letecky, budou následovat dalším podniky světového poháru v Belgii, na Islandu a ve Švýcarsku. „I přesun vozu na Island je samozřejmě vcelku výzva, ale podařilo se nám vše poskládat tak, že se naše soutěžní Kona z Nošovic skutečně podívá po Azorech i tam. Na Azorech jsme přemýšleli o tom, jestli se tam v provozu vůbec někdy nějaké auto na českých značkách pohybovalo, nebo naše Kona Electric byla první,“ doplňuje Michal Žďárský.
Na Azorech se našim reprezentantům podařilo vybojovat krásné druhé místo, když nestačili pouze na italsko-polskou posádku Guido Guerrini – Artur Prusak s vozem Kia e-Niro, která skončila loni v šampionátu druhá a nyní je také největším soupeřem našich reprezentantů. Třetí pak byla portugalská posádka Nuno Serrano – Alexandre Berardo s vozem Kia EV6 GT-line. Bodově jsou na tom obhájci loňského mistrovského titulu v polovině sezóny skvěle a položili solidní základy pro další úspěch. Po výhře v Lisabonu a druhém místě na Azorech mají v čele průběžného hodnocení příjemný sedmibodový náskok před italsko-polskou posádkou na druhém místě. Až s výrazným odstupem pak následují portugalské, španělské, slovinské a bulharské týmy.
„První a druhé místo na portugalských zastávkách rozhodně nebyla samozřejmost. Jsou známé svou vyrovnaností a účastí silných domácích posádek. Jsme rádi, že jsme se s nimi dokázali vypořádat. Hlavně Azory byla opravdová výzva, protože pořadatelé posádkám nachystali vskutku náročné zkoušky vysoko v horách s různými druhy povětšinou nezpevněných cest i několika brody,“ popisuje zrod dvou pódiových umístění v řadě navigátor Jakub Nábělek. Úspěch české posádky s Konou Electric má za následek i silnou pozici Hyundai v hodnocení značek. Aktuálně je po šesti z 12 soutěží ve vedení.