Naše redakce odvezla ze 3. Futures Contproduct Classic Rally Morava několik pohárů

Naše redakce odvezla ze 3. Futures Contproduct Classic Rally Morava několik pohárů
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Redakce fDrive.cz měla zastoupení ve třech posádkách
  • Všechny tři stály na stupních vítězů a odvezly poháry
  • Absolutním vítězem se stala posádka úřadujících mistrů světa

Druhým podnikem mistrovství ČR v Eco Rally byla po Czech New Energies Rallye, který se jela v Českém Krumlově, olomoucká eco-rally s dlouhým názvem 3. Futures Contproduct Classic Rally Morava. Naše redakce tam měla poměrně silné zastoupení. Kromě naší posádky ve složení Marek Tomíšek – Miroslav Tomíšek se zúčastnily i posádky externích redaktorů, Petr Vomáčka – Martina Vomáčková a Ondřej Hunčovský – Tereza Hunčovská. Asi největším překvapením ve startovním poli byl vůz Citroën ë-Berlingo, se kterým startovala posádka Marek Tomíšek – Miroslav Tomíšek.

V hodnocení spotřeby braly poháry dvě z našich posádek

Dvě z našich posádek se zaměřily více na hodnocení spotřeby, což byli bratři Tomíškovi a manželé Hunčovští s vozem Peugeot e-208. A obě tyto posádky se umístily na stupních vítězů. Manželé Hunčovští toto hodnocení vyhráli, druhá dojela posádka Tomáš Plesník – David Dočekal s vozem Hyundai Kona Electric a třetí bratři Tomíškovi s Citroënem ë-Berlingo. Na první pohled by se mohlo zdát, že dodávka není ideálním vozem pro soutěž ve spotřebě, ale jelikož se hodnotí spotřeba vztažená k normované spotřebě WLTP, lze v této kategorii soutěžit i s tímto vozem. Podstatou hodnocení je takzvaný Performance index (PI), který říká, na kolikanásobek normované spotřeby se posádka dostala. Nejúspornější posádky se ale pohybují pod normovanou spotřebou, takže vítězná posádka dosáhla PI 0,6889, druhá 0,7335 a třetí 0,7364.

Velká část trasy vedla přes Jeseníky, například druhý den jsme měli přestávku v přečerpávací elektrárně Dlouhé Stráně a dostali se až do nadmořské výšky okolo 1 350 metrů nad mořem k horní nádrži. Právě jízda předepsanou průměrnou rychlostí (a že nás pořadatelé nešetřili) v klikatých stoupáních plných serpentin měla největší vliv na spotřebu. Zde byl asi největší handicap Berlinga oproti osobním autům s nízkým těžištěm, protože jsme museli do zatáček více zpomalit a poté zase více šlapat na pedál akcelerace, abychom dohnali čas. Ale jelikož elektrické Berlingo má díky bateriím v podlaze těžiště nízko, nebyl to velký handicap, byť osobní elektromobily mají baterie také v podlaze, takže mají i tak těžiště níže než my.

V hodnocení pravidelnosti vyhráli úřadující mistři světa, Michal Žďárský – Jakub Nábělek, kteří tentokrát jeli s předchozí generací Kony, jelikož jejich letošní auto (nová Hyundai Kona Electric) byla na cestě z Azorských ostrovů, kde jeli podnik světového šampionátu. Druzí dojeli Vomáčkovi s vozem Peugeot e-2008. Ti měli minimální ztrátu na vítěznou posádku. Třetí posádka, Kryštof Hájek – Jakub Motlík, jela se stejným vozem jako Vomáčkovi a měla o pouhých 100 trestných bodů více, zatímco druhá posádka měla odstup 300 trestných bodů od první posádky s 2 127 trestnými body na kontě.

Celkové pořadí pak vzniká vynásobením trestných bodů z pravidelnosti PI ze spotřeby. Na pořadí předních příček to ale nemělo vliv, protože výsledky ve spotřebě byly na předních příčkách velmi vyrovnané. V hodnocení značek vyhrála těsně značka Hyundai před Peugeotem, DS a Citroënem. Další soutěží, kterou mistrovství ČR v eco-rally bude pokračovat, pak bude Eco Energy Rally Bohemia, která se pojede v polovině července.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze