Z Bohemia Eco Energy Regularity 2024 naše redakce odvezla trojnásobný bronz

Z Bohemia Eco Energy Regularity 2024 naše redakce odvezla trojnásobný bronz
Fotografie: Ondřej Hunčovský, fDrive.cz
  • Na startu Bohemia Eco Energy Regularity byly dvě posádky z naší redakce
  • První jela s vozem Peugeot e-208 a cílila na pravidelnost
  • Druhá s vozem Citroën ë-Berlingo naopak cílila na hodnocení spotřeby

O víkendu se konala jedna z tradičních českých eco-rally, Bohemia Eco Energy Regularity, která se dříve jmenovala Eco Energy Rally Bohemia a první dva ročníky byla i součástí světového poháru FIA. Její start byl, jak už se stalo tradicí, v Mladé Boleslavi a odtud se posádky přesunuly do Liberce, kde je parc-fermé a centrum soutěže. Cíl pak byl opět v Mladé Boleslavi a stejně jako start se konal na společné rampě s Rally Bohemia.

Dvě redakční posádky na Bohemia Eco Energy Regularity 2024

Naše redakce měla zástupce ve dvou posádkách. První, Petr Vomáčka – Martina Vomáčková, jela s vozem Peugeot e-208 a měla startovní číslo 4, protože si v ČEZ Mistrovství ČR v Eco Rally vede lépe. Druhá posádka, ve složení Marek Tomíšek – Miroslav Tomíšek, s vozem Citroën ë-Berlingo (který máme na dlouhodobý test), měla startovní číslo 10 a zaměřuje se hlavně na hodnocení spotřeby.

Letošní „Bohemka“ byla opravdu rychlá, protože předepsané průměrné rychlosti byly poměrně vysoké a zejména první den, kdy pršelo, prakticky nebylo možné je v zatáčkách stíhat. Obsahovala také dva měřené úseky na uzavřené trati, byť jich bylo méně než v předchozích letech. Na „Bohemce“ totiž bylo běžné, že se často jezdilo na uzavřené trati po ostrých závodních vozech z Rally Bohemia. Letos to byla pouze Sosnová a druhý průjezd RS Vinec.

Za celou soutěž jsme ujeli 576 km, po kterých palubní počítač ukázal u našeho Citroënu ë-Berlingo spotřebu 14,3 kWh/100 km, zatímco normovaná spotřeba podle WLTP je 19,7 kWh. Hodnotí se poměr normované spotřeby a dosažené spotřeby, což se nazývá jako performance index (P.I.). Nám vyšel P.I. na 0,7694 a dle pořadatelů jsme tedy měli spotřebu 15,16 kWh/100 km. Tato spotřeba se počítá dle procent nabití baterie před startem a v cíli, ze kterých se počítá podle využitelné kapacity baterie. Naše spotřeba stačila na 3. místo v hodnocení spotřeby. Před námi byl mistr světa z roku 2019, Alexander Stricher s navigátorem Emilienem Le Borgne, kteří jeli s vozem DS3 E-Tense. Vyhráli pak mistři světa z loňského roku, Michal Žďárský – Jakub Nábělek, s vozem Hyundai Kona Electric. Jejich hodnota P.I. byla 0,7204, tedy dosáhli úžasné spotřeby 11,96 kWh/100 km.

Druhá redakční posádka, Petr Vomáčka – Martina Vomáčková s vozem Peugeot e-208 se zaměřila hlavně na pravidelnost a nutno. Přestože to letos bylo kvůli vysokým předepsaným průměrům náročné, dojela do cíle se 7 501 trestnými body na kontě, přičemž jeden trestný bod je desetina sekundy na každém z měřicích bodů. Těch je opravdu hodně, protože na každý kilometr měřeného úseku by měly vycházet minimálně dva měřicí body. Celkový součet odchylek tedy měli 750,1 sekund, což stačilo na třetí místo v hodnocení pravidelnosti. Druhá byla posádka Kryštof Hájek – Jakub Motlík s vozem Peugeot e-2008 s 3 946 trestnými body na kontě a i zde vyhráli mistři světa, Michal Žďárský – Jakub Nábělek s vozem Hyundai Kona Electric. Ti nasbírali pouze 2 206 trestných bodů.

Celkové pořadí do ČEZ Mistrovství ČR v Eco Rally se pak počítá po vzoru světového poháru z obou hodnocení tak, že se trestné body z pravidelnosti vynásobí koeficientem P.I. V tomto případě ale zůstalo pořadí na prvních příčkách shodné s hodnocením pravidelnosti. Pouze se bodové příděly změnily na 1 589, 3 300 a 6 110. V hodnocení značek se pak z tohoto pořadí sčítají body dvou nejlepších posádek dané značky. Vyhrála značka Peugeot, druhá byla Hyundai a třetí DS. Další soutěží v seriálu ČEZ Mistrovství ČR v Eco Rally pak bude 1. Eco Rallye Beskydy, která se pojede 8 - 9. 8. 2024.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze