Dlouhodobě testujeme elektrickou dodávku Citroën ë-Berlingo

Ptejte se na to, co vás zajímá
4
Dlouhodobě testujeme elektrickou dodávku Citroën ë-Berlingo
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Spotřeba za první úsek testu je necelých 23 kWh/100 km
  • V komentářích se ptejte na to, co vás na tomto autě zajímá

Na další dlouhodobý test se nám do redakce dostal Citroën ë-Berlingo, se kterým jsme už stihli absolvovat 3. Futures Contproduct Rally Morava a dojet na 3. místě v hodnocení spotřeby. Před tím jsme s tímto vozem ujeli 847 km se spotřebou 22,7 kWh na 100 km podle palubního počítače.

Citroën ë-Berlingo má 3 IsoFixy vedle sebe

Citroën ë-Berlingo je kompaktní elektrická dodávka, která je k dispozici ve dvou délkách karoserie a můžete si vybírat mezi užitkovým furgonem a osobní verzí, kterou testujeme my. První věc, která nás zaujala, je trojice IsoFixů na zadních sedačkách, protože to u běžných osobních aut možné není. Takže pro rodiny se třemi dětmi, které potřebují dětskou sedačku, jde o jedno z mála pětimístných aut, které toto umožňují. Zatímco námi testovaná kratší verze je pětimístná, prodloužená verze může být i sedmimístná.

Technické parametry Citroën ë-Berlingo M

Kompletní specifikace
Konstrukcedodávka, 4 403 × 1 848 × 1 844 mm, 1 664 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm / 300 ot/min
Baterie50 kWh (45 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 19,7 kWh / 100 km, dojezd: 281 km
Cena od905 000 Kč

Sice se už představil modernizovaný Citroën ë-Berlingo, ale fyzicky do Česka dorazí až později, takže zatím testujeme verzi před modernizací, která má kapacitu baterie 50 kWh, ze které je využitelných 45 kWh. Maximální výkon je 100 kW v režimu Power (v režimu Normal je to 80 kW) a spotřeba podle WLTP 19,7 kWh/100 km. Nové Berlingo má trochu větší baterii a zároveň nižší spotřebu dle WLTP.

Ptejte se na to, co vás zajímá

V komentářích pod tímto článkem se můžete ptát na to, co vás na Citroënu ë-Berlingo zajímá. Zajímá vás více osobní verze z pohledu rodinného auta, nebo máme vyzkoušet, jak si vede jako pracovní vozidlo? Užitková verze je technicky stejná, takže není problém otestovat obojí, stačí složit sedačky.

Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
Co me zajima na aute za skoro milion, ktere neujede z plne baterie ani 200km?
Pockaaaat….nic.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze