Na další dlouhodobý test se nám do redakce dostal Citroën ë-Berlingo, se kterým jsme už stihli absolvovat 3. Futures Contproduct Rally Morava a dojet na 3. místě v hodnocení spotřeby. Před tím jsme s tímto vozem ujeli 847 km se spotřebou 22,7 kWh na 100 km podle palubního počítače.
Citroën ë-Berlingo má 3 IsoFixy vedle sebe
Citroën ë-Berlingo je kompaktní elektrická dodávka, která je k dispozici ve dvou délkách karoserie a můžete si vybírat mezi užitkovým furgonem a osobní verzí, kterou testujeme my. První věc, která nás zaujala, je trojice IsoFixů na zadních sedačkách, protože to u běžných osobních aut možné není. Takže pro rodiny se třemi dětmi, které potřebují dětskou sedačku, jde o jedno z mála pětimístných aut, které toto umožňují. Zatímco námi testovaná kratší verze je pětimístná, prodloužená verze může být i sedmimístná.
Technické parametry Citroën ë-Berlingo M
Kompletní specifikaceKonstrukce | dodávka, 4 403 × 1 848 × 1 844 mm, 1 664 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm / 300 ot/min |
Baterie | 50 kWh (45 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 19,7 kWh / 100 km, dojezd: 281 km |
Cena od | 905 000 Kč |
Sice se už představil modernizovaný Citroën ë-Berlingo, ale fyzicky do Česka dorazí až později, takže zatím testujeme verzi před modernizací, která má kapacitu baterie 50 kWh, ze které je využitelných 45 kWh. Maximální výkon je 100 kW v režimu Power (v režimu Normal je to 80 kW) a spotřeba podle WLTP 19,7 kWh/100 km. Nové Berlingo má trochu větší baterii a zároveň nižší spotřebu dle WLTP.
Ptejte se na to, co vás zajímá
V komentářích pod tímto článkem se můžete ptát na to, co vás na Citroënu ë-Berlingo zajímá. Zajímá vás více osobní verze z pohledu rodinného auta, nebo máme vyzkoušet, jak si vede jako pracovní vozidlo? Užitková verze je technicky stejná, takže není problém otestovat obojí, stačí složit sedačky.
Pockaaaat….nic.