Minulý rok jsme dali na střešní stan na střechu dlouhodobě testované Škody Enyaq 60 iV a vyrazili do Laponska a zpět. Vyhodnotili jsme, že kombinace střešního stanu a kempingové vestavby je výborný způsob, jak z auta snadno udělat bydlík, ale v Enyaqu nad vestavbou zbylo málo místa. Závěr tedy byl, že spíše než SUV se k tomuto účelu hodí karoserie MPV. Letos jsme tedy udělali malý bydlík z dlouhodobě testovaného Citroënu ë-Berlingo. Ten má, jakožto zástupce kategorie MPV, pro tento účel lepší předpoklady.
Tentokrát jsme na střechu použili stan Søvnaran Bjormutt XL 2024, který má lůžko o rozměrech 190 × 203 cm a je koncipován pro čtyři osoby, ideálně dva dospělé a dvě děti. Tyto rozměry má díky tomu, že je výklopný do boku a není tedy omezený šířkou střechy auta. Jakožto skořepinový stan pak má lepší aerodynamiku ve srovnání s klasickými střešními stany bez skořepiny. Výhodou je i rychlejší rozkládání a skládání.
V kufru auta pak máme kempingovou vestavbu Visu, tedy značky, od které jsme nedávno testovali obytný vůz Visu Camper:one, který je postavený z Volkswagenu Transporter. Přesněji řečeno, máme pouze část kempingové vestavby Visu MoieBox. Její standardní součástí je totiž i rozkládací postel, kterou ale díky stanu na střeše nepotřebujeme. Kompletní vestavba s vyklápěcí postelí je tedy vhodná spíše pro cestování ve dvou a v případě Berlinga by se hodila spíše do delší verze, zatímco my máme kratší verzi Berlinga.
Oproti Enyaqu zbývá nad vestavbou mnohem více místa, byť na délku zase trochu méně, ale to tolik nevadí. Jsme zvědaví, jak to bude s dojezdem, protože Citroën ë-Berlingo má sám o sobě vyšší normovanou spotřebu podle WLTP a zároveň i menší baterii, než Škoda Enyaq 60 iV. Ale to se dozvíme až během testu. Pokud vás na této kombinaci něco zajímá, ptejte se v komentářích pod tímto článkem a my se budeme snažit zjistit odpovědi.
Technické parametry Citroën ë-Berlingo M
Kompletní specifikaceKonstrukce | dodávka, 4 403 × 1 848 × 1 844 mm, 1 664 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm / 300 ot/min |
Baterie | 50 kWh (45 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 19,7 kWh / 100 km, dojezd: 281 km |
Cena od | 905 000 Kč |