Udělali jsme malý bydlík z Citroënu ë-Berlingo

Ptejte se na to, co vás zajímá
14
Udělali jsme malý bydlík z Citroënu ë-Berlingo
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Citroën ë-Berlingo je sice kompaktní, ale ukazuje se jako dobrý základ pro malý bydlík
  • Na jeho střechu jsme dali střešní stan Søvnaran Bjormutt XL 2024
  • V kufru pak máme kuchyň z kempingové vestavby Visu MoieBox

Minulý rok jsme dali na střešní stan na střechu dlouhodobě testované Škody Enyaq 60 iV a vyrazili do Laponska a zpět. Vyhodnotili jsme, že kombinace střešního stanu a kempingové vestavby je výborný způsob, jak z auta snadno udělat bydlík, ale v Enyaqu nad vestavbou zbylo málo místa. Závěr tedy byl, že spíše než SUV se k tomuto účelu hodí karoserie MPV. Letos jsme tedy udělali malý bydlík z dlouhodobě testovaného Citroënu ë-Berlingo. Ten má, jakožto zástupce kategorie MPV, pro tento účel lepší předpoklady.

Tentokrát jsme na střechu použili stan Søvnaran Bjormutt XL 2024, který má lůžko o rozměrech 190 × 203 cm a je koncipován pro čtyři osoby, ideálně dva dospělé a dvě děti. Tyto rozměry má díky tomu, že je výklopný do boku a není tedy omezený šířkou střechy auta. Jakožto skořepinový stan pak má lepší aerodynamiku ve srovnání s klasickými střešními stany bez skořepiny. Výhodou je i rychlejší rozkládání a skládání.

V kufru auta pak máme kempingovou vestavbu Visu, tedy značky, od které jsme nedávno testovali obytný vůz Visu Camper:one, který je postavený z Volkswagenu Transporter. Přesněji řečeno, máme pouze část kempingové vestavby Visu MoieBox. Její standardní součástí je totiž i rozkládací postel, kterou ale díky stanu na střeše nepotřebujeme. Kompletní vestavba s vyklápěcí postelí je tedy vhodná spíše pro cestování ve dvou a v případě Berlinga by se hodila spíše do delší verze, zatímco my máme kratší verzi Berlinga.


Oproti Enyaqu zbývá nad vestavbou mnohem více místa, byť na délku zase trochu méně, ale to tolik nevadí. Jsme zvědaví, jak to bude s dojezdem, protože Citroën ë-Berlingo má sám o sobě vyšší normovanou spotřebu podle WLTP a zároveň i menší baterii, než Škoda Enyaq 60 iV. Ale to se dozvíme až během testu. Pokud vás na této kombinaci něco zajímá, ptejte se v komentářích pod tímto článkem a my se budeme snažit zjistit odpovědi.

Technické parametry Citroën ë-Berlingo M

Kompletní specifikace
Konstrukcedodávka, 4 403 × 1 848 × 1 844 mm, 1 664 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm / 300 ot/min
Baterie50 kWh (45 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 19,7 kWh / 100 km, dojezd: 281 km
Cena od905 000 Kč
Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Verze XL, lůžko s vestavbou uvnitř, V2L a větší baterii. Pak to bude bydlik pro dva úplně super bez potřeby střešního monstra.
Josef L
Josef L
Jsem zvědav, kdy udělají první standardní EV obytné auto. Dává to největší smysl z hlediska nezávislosti a s baterií 100kWh může strávit v přírodě bez elektřiny hodně dlouho.
Tomáš Jindra
Tomáš Jindra
Celé to dává smysl, protože s tím dojezdem tohohle "auta" stejně na dovolenou jen tak nedojedete, tak si aspoň na nabijeckach pospite pohodlne ve stanu. A až dorazíte třeba do Itálie, tak se v klidu ubytujte v hotelu. Za mě super!

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze