Citroën ë-Berlingo po faceliftu. Velké oči a 40 km navíc

3
Citroën ë-Berlingo po faceliftu. Velké oči a 40 km navíc
Fotografie: Citroën
  • Citroën ë-Berlingo se dočkal faceliftu, při němž se vylepšovala i elektrovýzbroj
  • Tvůrci se zaměřili na ten nejkritizovanější nedostatek
  • Přibyly i dva důležité prvky, které dosud chyběly

Kompaktní integrovaná dodávka Citroën ë-Berlingo přichází s inovovaným vzhledem odpovídajícím novému stylistickému jazyku značky, novými prvky komfortní i bezpečnostní výbavy a především vylepšeným elektropohonem. S ním oblíbené rodinné MPV dojede dále, což je dobrá zpráva pro ty, kteří se od tohoto zajímavého modelu dosud odvraceli právě kvůli nevalnému dojezdu. Nutno dodat, že právem, protože normovaných 281 km znamenalo v praxi zřídkakdy dojezd přes 200 km, s plně naloženým autem pak ještě méně.

Na základních proporcích nebylo co měnit, příď dostala zcela nový vzhled ve stylu ostatních nových Citroënů

To by se mělo změnit, protože modernizované elektrické Berlingo dostalo větší baterii s využitelnou kapacitou 50 kWh (dosud 45 kWh), vylepšenou výkonovou elektroniku a nové prvky, s nimiž se bude spořit energií lépe než dosud. V první řadě tepelné čerpadlo, které ve výzbroji dosud bolestně chybělo a zákazníci z chladnějších zemí si jej budou moci objednat za příplatek. Dále pak nastavení rekuperace motýlky pod volantem, zatímco doposud byl řidič odkázán pouze na tlačítko B zvyšující brzdný účinek. Ostatní parametry se nemění; DC nabíjení 100 kW, AC 7,4 kW, za příplatek třífázové 11 kW. Kompletní technické údaje a specifikace zatím Citroën nezveřejnil, homologace dosud nebyla dokončena.

K mání budou opět dvě délky karoserie M a XL, přičemž druhá jmenovaná nabídne možnost sedmi míst. Boční posuvné dveře doplní zadní výklopné, u vyšších výbav potom střešní nosiče. K mání bude pět barev karoserie a různé vzory 16" a 17" kol. Nebude chybět ani oblíbený pseudoterénní paket XTR s výraznými plastovými doplňky karoserie. Uvnitř čeká zcela nová palubní deska s obřím úložným kastlíkem Top Box u spolujezdce, jehož umístění umožnil spolujezdcův airbag ve stropě. Došlo také na nový vyhřívaný volant a zcela nová (netrpělivě očekávaná) multimédia s 10" dotykovým displejem. Aby toho nebylo málo, jsou zde i sedadla Advanced Comfort s protivibrační vrstvou.

Technické parametry Citroën ë-Berlingo facelift (2023) M

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, ? × ? × ? mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie? (50 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18 kWh / 100 km, dojezd: 320 km
Cena od900 000 Kč
Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Mám Berlingo XTR, mám ho moc rád, chci elektro...ale dát i do XL verze se sedmi místy 50kWh baterku je výsměch...auto pro sedm, na dlouhé výlety, na dovolené na kempování, na stěhování a tahání kol atd....50kWh...motor 115kW ok, FWD no oukej, má tažné super , nemá V2L...nic moc pro výletní auto....ale ta baterka 😕...aspoň 60...raději 75...však v koncernu umí větší baterky...dodávky či e3008 to má 😕
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Ahojm Michale, e3008 je úplně nový technický základ, pokud myslíš tu novou. A ano, pro tohle vozidlo je baterie 50kWh opravdu málo, to je s odřenýma ušima pro 208čku, kdyby to bylo o 200 tis. levnější auto. :)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze