Citroën ë-Berlingo s faceliftem už má české ceny

1
Citroën ë-Berlingo s faceliftem už má české ceny
Fotografie: Citroën
  • Zmodernizovaný Citroën Berlingo vstoupil na český trh
  • Zachoval si výběr mezi benzinem, naftou a bateriemi
  • Elektrovýzbroj přináší velkou a důležitou novinku

Český dovozce Citroënu otevřel objednávky zmodernizovaného Berlinga a spustil konfigurátor, v němž lze stále volit mezi oběma konvenčními spalovacími pohony a čistě bateriovým elektromobilem. Na výběr je dále ze dvou délek karoserie a pochopitelně i z osobní a užitkové verze. Nás nejvíce zajímá plně elektrická verze ë-Berlingo, která po faceliftu dostala novou generaci trakčních baterií s využitelnou kapacitou 50 kWh (dosud 45 kWh) a především chemií LFP, přičemž Stellantis je vůbec první evropský výrobce, který ji klientům nabídl. Baterie LFP sice mají nižší energetickou hustotu oproti klasickým NMC, avšak jsou výrazně odolnější proti zahoření, vykazují mnohem vyšší životnost a nevadí jim trvalé nabíjení na 100 % využitelné kapacity.

Modernizovaná verze zároveň dostala novou, úspornější generaci pohonu a výsledkem je normovaná spotřeba 18 místo 19,7 kWh/km plus o pětinu větší dojezd, konkrétně až 320 km podle WLTP. Nabíjecí rychlosti 100/11 kW (DC/AC) se nezměnily, stejných je i 30 minut, za něž by se měla baterie nabít z 0 na 80 % SoC, i když nabízí více využitelných kilowatthodin. K úsporám výrazně přispělo i tepelné čerpadlo, které dosud absentovalo, spolu s pádly pod volantem k volbě míry rekuperace. Uvnitř nechybí nová generace infozábavy My Citroën Play s 10" centrálním displejem, nahraditelná verzí My Citroën Drive Plus s 3D online navigací, hlasovým ovládáním a bezdrátovou nabíječkou mobilů. Doplnit lze i digitální přístrojový štít, rovněž 10".

Klasický ceník verze ë-Berlingo zatím na webu není, v konfigurátoru se dozvídáme, že s elektrickým pohonem lze akutálně objednat pouze osobní Berlingo, a to od 900 000 Kč za krátkou verzi M a 915 000 Kč za prodlouženou XL. To je mimochodem o pět tisíc méně, než v době premiéry předmodernizační verze v roce 2021. K mání jsou dvě linie výbav Plus a Max, přičemž standardem jsou 16" ocelová kola, pravé posuvné dveře, LED světlomety, mlhovky, centrální zamykání na DO, elektricky ovládaná přední okna, lavice ve druhé řadě, dělená v poměru 1/2, spolujezdcovo opěradlo sklopné do roviny, tempomat, zadní parkovací senzory a DAB+ tuner. Max oproti příplatku 80 000 Kč (pro XL jen 70 000 Kč) přidává levé posuvné dveře, střešní ližiny, hliníková 16" kola, parkovací kameru, 3 samostatná sedadla ve 2. řadě, tmavá zadní boční okna, zvlášť výklopné okno ve víku zavazadelníku, dvouzónovou autoklimu, kožený volant, elektricky ovládaná zadní okna a sklopná zrcátka.

V nabídce je pět barevných odstínů, bez příplatku je bílá, ostatní čtyři (modrá, zelená, šedá, černá) stojí 15 000 Kč. Tím také končí příplatky pro ë-Berlingo v linii Plus. Vyšší výbava Max umožňuje ještě zpestřit šedočerný interiér designovým paketem XTR za 25 000 Kč s červenými ozdobnými prvky. Pokud jde o finální specifikaci, není k dispozici sedmimístná verze, tažné zařízení ani další doplňky. Spíš si ale počkáme na vydání kompletního ceníku. Když se v něm něco zásadního změní, dáme vám vědět.

Technické parametry Citroën ë-Berlingo facelift (2023) M

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, ? × ? × ? mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie? (50 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18 kWh / 100 km, dojezd: 320 km
Cena od900 000 Kč