Jak rychle se nabije Peugeot e-2008 po faceliftu?
test

Jak rychle se nabije Peugeot e-2008 po faceliftu?

Test nabíjení

Peugeot nedávno omladil své nejprodávanější SUV s označením 2008. Podívali jsme se na to, za jak dlouho se nabije elektrická varianta e-2008, která dostala nepatrně větší kapacitu baterie.

Peugeot e-2008 nedávno prošel testem Zaostřeno na spotřebu, kde si nevedl zase tak špatně. Na našem standardním okruhu totiž dosáhl průměrné spotřeby 15,7 kWh/100 km. Nyní je na pořadu dne zjistit, jak rychle dokáže doplnit energii na cestách. I když většina nabíjení probíhá pomalu doma, v zaměstnání či na jiných AC nabíjecích stanicích se občas rychlé nabití může hodit.

Technické parametry Peugeot e-2008 facelift (2023)

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 300 × 1 770 × 1 550 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie54 kWh (50 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 406 km
Cena od995 000 Kč

Pro rychlonabíjení je e-2008 vybaven jen průměrnou technikou. Vůz disponuje 400V architekturou a baterií s využitelnou kapacitou 50 kWh. Na rychlonabíjecích stanicích se umí nabíjet stále jen výkonem 100 kW, což nese značná omezení. Jak je na tom tento vůz v praxi s rychlostí nabíjení? Pro výpočet dojezdu jsme použili dálniční spotřebu 19,4 kWh na 100 km, kterou jsme naměřili v našem testu dálničního dojezdu. V případě, že byste doplňovali energii pro cestu na okresních silnicích, kde je spotřeba auta nižší, by poměr nabitých kilometrů za daný počet minut byl ještě o poznání vyšší.

K nabíjecí stanici jsme dorazili s 12 % po předchozí 210km dlouhé jízdě po dálnici. Baterie byla patřičně předehřátá a po zapojení se auto začalo nabíjet výkonem 101 kW, což bylo hned zkraje velké překvapení. Při 15 % pak výkon rázem vyskočil na bezmála 104,2 kW, ve 20 % pak dokonce na 106,3 kW! Už jsme si začali říkat, že Peugeot snad potají zapracoval na rychlosti nabíjení a jen se tím nechtěl pochlubit. Jenže od 25 % začal nabíjecí výkon padat a ve 28 % už dosahoval jen 96 kW. S každými dalšími 4 % pak výkon neustále padal, a tím se nabíjení zpomalovalo.

Peugeot e-2008 facelift (2023)

Na 50 % se auto nabilo za 14 minut, což je průměrná hodnota. Za tuto dobu zvládnul Peugeot doplnit 20,6 kWh energie a dané nabití by stačilo na 140 kilometrů dálničního dojezdu, případně 180 kilometrů kombinovaného.

Při 60 % pak výkon skokově padal a vůz se nabíjel výkonem 71,8 kW. Na 70 % se dostáváme za 23 minut a výkon je v tu chvíli 55,5 kW. Magické hodnoty 80 % jsme dosáhli po necelých 30 minutách, přičemž v ten okamžik se vůz nabíjel výkonem 54,9 kW. S 80 % ujede e-2008 cca 240 km kilometrů v kombinovaném režimu a o 35 km méně v tom dálničním. Vůz jsme odpojili při stavu baterie 86 %, přičemž dobití na tuto hranici trvalo přesně 35 minut.

Při 90 % se už e-2008 rozhodně vyplatí odpojit, protože v tu chvíli výkon dosahuje 31 kW a nabíjení se začíná stávat zdlouhavým. Celkem jsme nabili 41,65 kWh a nabití do 100 % doporučujeme jen v případě, že vůz nabíjíte doma přes noc, případně se chystáte na 300 km dlouhou trasu, která vede z velké části po dálnicích.

Z 12 % do Délka nabíjení Nabíjecí výkon (kW) Dálniční dojezd
15 % 1 minuta 104,2 38
17 % 2 minuty 105,8 43
20% 3 minuty 106,3 51
28 % 5 minut 96,1 71
35 % 8 minut 85 90
45 % 12 minut 86,9 115
55 % 16 minut 83 141
60 % 18 minut 71 154
70 % 23 minut 55 180
80 % 29 minut 54 205
85 % 33 minut 44 218

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze