Peugeot e-2008 nedávno prošel testem Zaostřeno na spotřebu, kde si nevedl zase tak špatně. Na našem standardním okruhu totiž dosáhl průměrné spotřeby 15,7 kWh/100 km. Nyní je na pořadu dne zjistit, jak rychle dokáže doplnit energii na cestách. I když většina nabíjení probíhá pomalu doma, v zaměstnání či na jiných AC nabíjecích stanicích se občas rychlé nabití může hodit.
Technické parametry Peugeot e-2008 facelift (2023)
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 300 × 1 770 × 1 550 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm |
Baterie | 54 kWh (50 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 406 km |
Cena od | 995 000 Kč |
Pro rychlonabíjení je e-2008 vybaven jen průměrnou technikou. Vůz disponuje 400V architekturou a baterií s využitelnou kapacitou 50 kWh. Na rychlonabíjecích stanicích se umí nabíjet stále jen výkonem 100 kW, což nese značná omezení. Jak je na tom tento vůz v praxi s rychlostí nabíjení? Pro výpočet dojezdu jsme použili dálniční spotřebu 19,4 kWh na 100 km, kterou jsme naměřili v našem testu dálničního dojezdu. V případě, že byste doplňovali energii pro cestu na okresních silnicích, kde je spotřeba auta nižší, by poměr nabitých kilometrů za daný počet minut byl ještě o poznání vyšší.
K nabíjecí stanici jsme dorazili s 12 % po předchozí 210km dlouhé jízdě po dálnici. Baterie byla patřičně předehřátá a po zapojení se auto začalo nabíjet výkonem 101 kW, což bylo hned zkraje velké překvapení. Při 15 % pak výkon rázem vyskočil na bezmála 104,2 kW, ve 20 % pak dokonce na 106,3 kW! Už jsme si začali říkat, že Peugeot snad potají zapracoval na rychlosti nabíjení a jen se tím nechtěl pochlubit. Jenže od 25 % začal nabíjecí výkon padat a ve 28 % už dosahoval jen 96 kW. S každými dalšími 4 % pak výkon neustále padal, a tím se nabíjení zpomalovalo.
Na 50 % se auto nabilo za 14 minut, což je průměrná hodnota. Za tuto dobu zvládnul Peugeot doplnit 20,6 kWh energie a dané nabití by stačilo na 140 kilometrů dálničního dojezdu, případně 180 kilometrů kombinovaného.
Při 60 % pak výkon skokově padal a vůz se nabíjel výkonem 71,8 kW. Na 70 % se dostáváme za 23 minut a výkon je v tu chvíli 55,5 kW. Magické hodnoty 80 % jsme dosáhli po necelých 30 minutách, přičemž v ten okamžik se vůz nabíjel výkonem 54,9 kW. S 80 % ujede e-2008 cca 240 km kilometrů v kombinovaném režimu a o 35 km méně v tom dálničním. Vůz jsme odpojili při stavu baterie 86 %, přičemž dobití na tuto hranici trvalo přesně 35 minut.
Při 90 % se už e-2008 rozhodně vyplatí odpojit, protože v tu chvíli výkon dosahuje 31 kW a nabíjení se začíná stávat zdlouhavým. Celkem jsme nabili 41,65 kWh a nabití do 100 % doporučujeme jen v případě, že vůz nabíjíte doma přes noc, případně se chystáte na 300 km dlouhou trasu, která vede z velké části po dálnicích.
Z 12 % do | Délka nabíjení | Nabíjecí výkon (kW) | Dálniční dojezd |
---|---|---|---|
15 % | 1 minuta | 104,2 | 38 |
17 % | 2 minuty | 105,8 | 43 |
20% | 3 minuty | 106,3 | 51 |
28 % | 5 minut | 96,1 | 71 |
35 % | 8 minut | 85 | 90 |
45 % | 12 minut | 86,9 | 115 |
55 % | 16 minut | 83 | 141 |
60 % | 18 minut | 71 | 154 |
70 % | 23 minut | 55 | 180 |
80 % | 29 minut | 54 | 205 |
85 % | 33 minut | 44 | 218 |
Foto: Roman Havlín, fDrive.cz