Za kolik jezdí omlazený Peugeot e-2008? Zjistili jsme to za vás
test

Za kolik jezdí omlazený Peugeot e-2008? Zjistili jsme to za vás

Zaostřeno na spotřebu
4

Peugeot nedávno uvedl facelift pro svůj prodejně úspěšný model e-2008. V té souvislosti došlo k mírnému nárůstu kapacity baterie a ve výbavě přibylo tepelné čerpadlo. Podívali jsme se na to, jaká je reálná spotřeba vylepšené verze, která nyní nabízí baterii s využitelnou kapacitou 51 kWh.

Omlazený Peugeot e-2008 ve výbavě GT je dalším vozem, který prošel naším testem spotřeby, kdy jsme zkoumali odběr elektrické energie na okreskách, ve městě a na dálnici. Malé SUV nabízí baterii s hrubou kapacitou 54 kWh, což je podstatná novinka pojící se právě s nedávnými vylepšeními. S lehkou nohou na pedálu akcelerátoru lze ujet klidně i 400 km na jedno nabití, ale jakmile bude vůz naložen více osobami, případně bude chladnější počasí, reálný dojezd padá o 50 km níže. Testované provedení GT nabízí pohotovostní hmotnost 1 623 kg, standardem je zde pohon přední nápravy a v rámci jízdy jsme měli k dispozici tři jízdní režimy. Pro test jsme zvolili prostřední Normal.

Technické parametry Peugeot e-2008 facelift (2023)

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 300 × 1 770 × 1 550 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie54 kWh (50 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 406 km
Cena od995 000 Kč

Cena vozu činí v základu 995 tisíc Kč, ale jak to už bývá, v rámci novinářské specifikace zde bylo několik příplatků. Nelze se tak divit, že námi testované provedení se s cenou dostalo až na 1 078 000 Kč. V tomto případě se již jednalo o skoro maximálně vybavený exemplář, kterému chybělo jen minimum podstatných prvků výbavy.

Palubní počítač u e-2008 GT ukázal spotřebu 15,7 kWh/100 km.

Nedílnou součástí každého testu spotřeby je kombinovaný okruh, kde měřím spotřebu podle palubního počítače. Celý okruh je dlouhý cca 60 kilometrů a z toho tvoří 17 km dálnice (cca polovina v každém směru, což by mělo eliminovat vliv protivětru), přibližně 16 km jsou města a zbytek silnice druhé a třetí třídy + průjezdy menšími obcemi. Hlavní zásada je jet na horní hranici rychlostních limitů, případně co dovolí situace, ale plynule. Palubní počítač ukázal po dojetí do cíle spotřebu 15,7 kWh/100 km. Venkovní teplota se během okruhu pohybovala na hranici 17 °C.

Vyhodnotil jsem i spotřebu při ustálených rychlostech, které odpovídají našim limitům mimo město. Abych eliminoval vliv převýšení nebo protivětru, jedu každý úsek dvakrát, pokaždé v jiném směru, a výsledek poté průměruji. Na běžných silnicích, tedy při 90 km/h, vyšla spotřeba na 14,6 kWh/100 km, při „stodesítce“ na rychlostní silnici vůz odebral 16,8 kWh/100 km a při dálniční rychlosti 130 km/h spotřeba vyskočila na 19,4 kWh/100 km.

Reálná spotřeba u Peugeotu e-2008 vyšla na 17,32 kWh/100 km.

Za celý test spotřeby jsem ujel 154 km, během kterých jsem vyhodnocoval i reálnou spotřebu podle nabíjení, která bývá většinou vyšší o ztráty právě během doplňování energie. Celkově šlo o kombinaci města, dálnice i okresek. Ve městě to bylo celkem 24 kilometrů a spotřeba tam byla 14,3 kWh/100 km podle palubního počítače. Zbytek tvořily dálnice a okresky, ale právě kvůli zmíněnému testu dálničního dojezdu převažovaly dálnice, které tvořily cca 60 % z celkové vzdálenosti během testu. Palubní počítač pak ukázal za celý test hodnotu 16,2 kWh/100 km. Celkem po opětovném nabití na původní kapacitu baterie vůz odebral 11,25 kWh, takže reálná spotřeba vyšla na 17,32 kWh/100 km.

Režim jízdy Spotřeba Teoretický dojezd
Město (ujeto 24 km) 14,3 kWh/100 km 356 km
Mimo město (90 km/h) 14,6 kWh/100 km 349 km
Rychlostní silnice (110 km/h) 16,8 kWh/100 km 303 km
Dálnice (130 km/h) 19,4 kWh/100 km 262 km
Kombinovaný okruh (60 km) podle palubního počítače 15,7 kWh/100 km 324 km
Celý test (154 km) podle nabíjení 17,32 kWh/100 km

Venkovní teplota se během okruhu pohybovala okolo 17 °C. Během celého testu to pak bylo v rozmezí 14 až 17 °C.

Teoretický dojezd vychází z údaje o spotřebě v daném režimu a údaje o využitelné kapacitě baterie, která je 51 kWh.

Komentář autora:

I na dálnici se dá v rozumných rychlostech dostat k nájezdu 260 km v rámci jednoho nabíjecího cyklu. Díky nedávno lehce navýšené kapacitě baterie by i velmi rychlé přesuny neměly baterii vozu vyčerpat dříve než po ujetí 200 km. Velkým překvapením byla spotřeba ve městě, kde vůz odebral 14,3 kWh na 100 km. Peugeot e-2008 GT je typické městské auto a naopak dálnice pro něj nejsou úplně příjemným prostředím. Může za to nejen elektronicky omezená maximální rychlost 150 km/h, ale i vyšší náchylnost na boční vítr a ve výsledku i baterie, která se zde rychle vyčerpává.

Baterii lze nabíjet střídavým proudem o výkonu maximálně 11 kW, avšak za tento prvek je nutné si připlatit. Standardem je totiž 7,4kW nabíječka. Kdo upřednostňuje spíše rychlonabíjení, ten bude moci využít nabíjecí výkon maximálně 100 kW, což je stále podprůměr a Peugeot s tím ani u faceliftované verze vůbec nic neudělal. Z našeho pohledu by modelu e-2008 slušela ještě o něco větší kapacita baterie, aby vůz i na dálnici vždy ujel alespoň 300 km.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
A už může mít tažné? Pořád ne. Už má frunk...ne. Cena konkurenceschopná...ne. Plánuji větší/lepší baterií i do malých dodávek, nebo jsou to pořád maximálně firemní dodavky do města a ne na rodinnou dovolenou? Stellantis stávat nebo máte problém...
Jaroslav Borak
Jaroslav Borak
Evropa zaspala a neumi vyrobit dobre el auto ve srovnani s Teslou je trnto Citroen k smichu drahy bez vykonu bez dojezdu zadna vybava s takovou nema Evropsky autoprumysl sanci prezit r 2030

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze