Czech New Energies Rallye pohledem posádek fDrive.cz

Czech New Energies Rallye pohledem posádek fDrive.cz
Fotografie: Czech New Energies Rallye
  • Na startu letošní Czech New Energies Rallye stálo 33 posádek s elektromobily
  • V barvách fDrive.cz jely dvě posádky, s vozy Peugeot e-2008 a Škoda Enyaq RS
  • Vítězství vybojovala posádka Michal Žďárský – Jakub Nábělek s vozem Hyundai Kona

Letošní Czech New Energies Rallye byla již 12. ročníkem této tradiční jihočeské soutěže, která se od roku 2016 jezdí jako součást světového šampionátu v eco-rally. Jde o soutěž, která v Česku založila tuto disciplínu a zároveň jde o jednu z nejstarších a nejprestižnějších akcí v rámci světového poháru, který se jede pod hlavičkou FIA.

Letos se na start postavilo 33 posádek, z nichž 24 startovalo i v rámci světového poháru. Mezi ně patřily i dvě posádky fDrive.cz. Konkrétně Petr a Martina Vomáčkovi s vozem Peugeot e-2008 a Marek a Miroslav Tomíškovi s vozem Škoda Enyaq RS iV. Zatímco první zmíněná posádka cílila spíše na hodnocení v pravidelnosti, druhá na hodnocení ve spotřebě. Později se ale ukázalo, že to nebyla dobrá volba. Všech 33 posádek startovalo s elektromobily.

Jak se jezdí RALLY elektromobilem?

Posádce vozu Peugeot e-2008 se dařilo v pravidelnosti

První zmíněné posádce se v nabité konkurenci, s mnoha zahraničními posádkami jedoucími světový pohár, dařilo. Od začátku se pohybovala okolo hranice první a druhé desítky, odkud se postupně posouvala dopředu až na konečné páté místo v rámci hodnocení světového poháru a 8. místo v rámci hodnocení českého poháru. Tam bylo trochu jiné složení posádek, ale hlavně se liší pravidla, protože v rámci českého poháru se škrtají výsledky z určitého počtu měřících bodů, kde byla posádka pozdě. Toto pravidlo má eliminovat například zdržení za traktorem nebo jiným pomalu jedoucím autem v úseku, kde nelze bezpečně předjíždět.

Posádka vozu Škoda Enyaq RS bojovala ve spotřebě, ale...

Druhá posádka se snažila jet spíše úsporně, takže v hodnocení pravidelnosti se pohybovala ve druhé desítce. Dostala se na spotřebu 14,3 kWh/100 km podle palubního počítače za celou soutěž, která měřila 560 kilometrů. To je na poměrně velké SUV s pohonem všech kol a výkonem 340 koní krásná spotřeba. Tato posádka ovšem jela s modernizovaným Enyaqem RS, který dosud neměl přidělenou referenční hodnotu spotřeby podle FIA. V průběhu soutěže byla přidělena hodnota 16,0 kWh/100 km, což je spodní hranice rozpětí spotřeby dle WLTP. Jelikož reálně mnohem úspornější vozy Kia Niro EV nebo Hyundai Kona Electric jely proti hodnotě 16,4 resp. 16,6 kWh/100 km, je jasné, že Enyaq RS nebyl konkurenceschopný a tato posádka skončila ve druhé desítce i v hodnocení spotřeby. Hřát ji tedy může alespoň úspěch na jednom z měřených úseků, který nesl název mediálního partnera fDrive.cz. Tam se posádka rozhodla neřešit spotřebu a jet na pravidelnost, což vedlo k dílčímu dělenému druhému až třetímu místu v pravidelnosti na tomto měřeném úseku.

Celkové pořadí po vyrovnaném boji o každou desetinu sekundy vyhráli loňští mistři světa Michal Žďárský a Jakub Nábělek s vozem Hyundai Kona Electric. Na druhém místě skončila posádka Kryštof Hájek – Nikola Hájková s vozem Peugeot e-2008 a třetí byla italsko-polská posádka Guido Guerinni – Artur Prusak s vozem Kia e-Niro. Česká posádka loňských mistrů světa si tak upevnila svoji pozici ve vedení šampionátu. Stejné bylo konečné pořadí i v rámci českého mistrovství (také kombinace pravidelnosti i spotřeby), pouze na třetím místě byla posádka Kalin Dedikov – Georgi Pavlov s vozem Kia Niro EV.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze