V termínu 24. až 25. března 2023 se v okolí Českého Krumlova konal již 11. ročník mezinárodní automobilové rallye pravidelnosti Czech New Energies Rallye. My jsme za redakci na start vyslali hned dvojici posádek. První byla ostřílená posádka složená z šéfredaktora Marka Tomíška s navigátorem Miroslavem Tomíškem, kteří usedli do vozidla Kia Niro EV. Druhou posádkou byla také velmi zkušená dvojice redaktora Petra Vomáčky s manželkou, kteří letos budou sedlat Peugeot e-208.
Ihned první informace naznačily, že se nebude jednat o ledajakou soutěž v pravidelnosti. Březnový termín totiž přilákal obrovsky našlapané pole 41 posádek, ale hlavně přicestovali elitní jezdci ze zahraničí, který mají možnost promluvit do celkového pořadí. Kromě toho jsme si všimli, že silnice na jihu Čech nejsou po zimě v optimální kondici a plno silnic třetích tříd či účelových komunikací má na sobě ještě zimní inertní posyp v podobě jemného štěrku, takže to bude hodně klouzat.
Pohled posádky Kia Niro EV
„Letošní českokrumlovská Czech New Energies Rallye byla opět skvěle připravená a zároveň náročná, jak jsme zvyklí z předchozích let. Zejména první etapa byla navigačně náročná. První sekce se v pátek jela za světla, ale obsahovala spoustu složitých křižovatek. Do druhé sekce jsme pak startovali už za tmy, takže to bylo o to náročnější. Do cíle jsme přijížděli až v 22:45. Předepsané rychlostní průměry byly místy poměrně vysoké a v kombinaci se zimními pneumatikami na našem autě to nebylo ideální. V pátek odpoledne bylo docela teplo a ve vyšších teplotách zimní pneumatiky ztrácí přilnavost. V sobotu se sice ochladilo, ale zase bylo mokro, což také není ideální pro zimní pneumatiky. A samozřejmě to mělo i negativní vliv na spotřebu.“, hodnotí závod šéfredaktor fDrive.cz Marek Tomíšek.
Pohled posádky Peugeot e-208
„Sobotní den byl extrémně náročný, jelikož se jelo několik etap za sebou, pak přišla noc a opět další ostré zkoušky. K tomu se přidaly navíc ne v moc dobré kondici jihočeské silnice, kde jsme museli místy výrazně zpomalit, jelikož zimní pneumatiky nám v sobotu začaly na špinavé silnici plné děr dost klouzat, bezpečnost tedy byla pro nás prioritou číslo 1 na úkor lepšího výsledku. Ovšem z druhé strany to byla opravdu extrémně náročná rallye, která prověřila všechny aspekty při jízdě na pravidelnost. Neděle už pak byla celkem pohoda a jelo se za hodně slušného počasí. Ve výsledku jsme nadšeni z 6. místa v kategorii národního šampionátu a získání prvního místa pro automobilku Peugeot“, hodnotí první závod národního šampionátu Petr Vomáčka.
Kategorie FIA
Celá dvoudenní rallye, během které posádky musely absolvovat během 492,53 km 18 náročných RS, se ukázala špička hodně našlapaná pro další závody. O první místo se totiž bojovalo až do poslední RS, která nakonec rozhodla. Vítězem v hodnocení regularity se stala česká posádka Michal Žďárský a Jakub Nábělek před slovinskou dvojicí Franko a Tadej Špacapan. Na třetím místě se umístila španělská posádka Eneco Conde Pujana s Lukas Sergnese Bermúdez. V kategoriích Bridgestone Enliten Trophy a FIA Energy Performance vyhrála opět česká posádka Ondřej Hunčovský s manželkou Terezou. Tato dvě vítězství je tedy posunula v celkovém pořadí na absolutní první místo před španělskou posádku Eneco Conde Pujana s Lukas Sergnese Bermúdez a na třetí místo se propadla česká posádka Michal Žďárský a Jakub Nábělek.
Pohár PHOENIX CONTACT Česká Trophy v ecoRally
V tomto národním poháru startovalo 33 posádek, pro které to byl první podnik ze sedmi letošních zastavení v rámci národního šampionátu. V kategorii regularity se na prvním místě umístila posádka Michal Žďárský s Jakub Nábělek (2 216 trestných bodů) před druhou posádkou Ondřej Hunčovský s manželkou Terezou (2 788 trestných bodů) a třetí byla bulharská posádka Kalin Dedikov s Nikolay Kitanov. Petr Vomáčka s manželkou se umístil na krásném 6. místě a Marek Tomíšek s bratrem Mirkem dojeli 9. Pohár ve spotřebě opět ovládla manželská posádka Ondřej a Tereza Hunčovský před Tomášem Plesníkem s Petrem Kňákalem a Michalem Žďárským s Jakubem Nábělkem. Tomíškovi byli na 5. místě nejúspornější posádkou na zimních pneumatikách, protože první čtyři posádky již měly letní pneumatiky. Vomáčkovi pak byli ve spotřebě na 14. místě. V kategorii automobilek vyhrál Peugeot (54 bodů) před Hyundai (51 bodů) a třetí byl Volkswagen (38 bodů).