13. Czech New Energies Rallye 2025 má být nejnáročnější v historii

13. Czech New Energies Rallye 2025 má být nejnáročnější v historii
Fotografie: Štěpán Šturma, Czech New Energies Rallye
  • 13. Czech New Energies Rallye se bude konat 14 až 15. března 2025
  • Soutěž je opět v českém i světovém poháru v eco rally
  • Naše redakce bude mít ve startovním poli dvě posádky
  • Přihlásit se můžete do 3. 3. 2025

Ve dnech 14. 3. a 15. 3. 2025 se bude v Českém Krumlově konat tradiční Czech New Energies Rallye 2025. Opět slibuje být nejdůležitější akcí pro všechny fanoušky eco rally a pronikání elektromobility do motoristického sportu v Česku. Jde již o 13. ročník této již tradiční eco-rallye, která je součástí světového poháru Bridgestone FIA ecoRally Cup i Mistrovství ČR v Eco Rally.

13. Czech New Energies Rallye 2025 bude nejnáročnější v historii

Můžete se těšit na dosud nejnáročnější ročník v historii Czech New Energies Rallye, který nabídne celkem dvacet zkoušek pravidelnosti rozložených do dvou soutěžních dní. Nejdelší z nich, měřící téměř 40 kilometrů, bude zlatým hřebem jako poslední měřený úsek. Organizátoři zároveň zajišťují komfortní zázemí pro všechny účastníky, včetně občerstvení během přestávek a v cíli etap.

Novinkou letošního ročníku Czech New Energies Rallye bude speciální měřený test, který se zároveň vrací ke kořenům této soutěže. Na členité trati autocvičiště ÚAMK v Českých Budějovicích je pro účastníky v rámci páteční etapy připravena zkouška pravidelnosti, inspirovaná formátem veteránské setinové rallye South Bohemia Classic. Tato městská superspeciálka ovšem nebude započítávána do konečné klasifikace soutěže. Vítězná posádka si však odnese při slavnostním vyhlášení zvláštní cenu.

Nabíjení elektromobilů bude opět pod taktovkou profesionálů, konkrétně Phoenix-Contact a MyBox. Posádky se tedy mohou spolehnout na to, že jejich vozy budou na další etapu nabité.

V letošním roce došlo k úpravě výše přihlašovacího vkladu do mezinárodního seriálu FIA, a to především z důvodu zavedení povinného půjčovného za měřicí jednotky spotřeby. Naopak startovné pro národní šampionát zůstává na stejné úrovni jako v loňském roce. Posádky, které se chtějí zapojit do hodnocení v klasifikaci FIA, musí být navíc držiteli mezinárodní licence IT LSC, a to jak jezdec, tak spolujezdec. Podrobnější informace jsou k dispozici na oficiálním webu pořadatele, tedy CNER.cz.

Stejně jako minulý rok se i letošní Czech New Energies Rallye zúčastní dvě posádky fDrive.cz. Loni úspěšnější posádka Petr Vomáčka – Martina Vomáčková zůstává u značky Peugeot, pouze z loňského Peugeotu e-2008 přesedne do hatchbacku Peugeotu e-308. Posádka Marek Tomíšek – Miroslav Tomíšek se pak po dvou letech (loni startovala s vozem Škoda Enyaq RS) opět vrací ke značce Kia, ale místo vozu Kia Niro EV bude letos startovat s novinkou Kia EV3. Tu budeme zároveň mít v redakci na dlouhodobý test.

Czech New Energies Rallye 2025 tedy, stejně jako v minulých ročnících, stojí na pomezí motoristického sportu, technologických inovací a ekologie. Soutěž představuje skvělou příležitost pro výrobce elektromobilů i posádky, aby ukázali své schopnosti. Redakce fDrive.cz patří mezi tradiční účastníky už mnoho let. Například loni získala posádka Petr Vomáčka – Martina Vomáčková 5. místo v pravidelnosti a předloni posádka Marek Tomíšek – Miroslav Tomíšek s vozem Kia Niro EV páté místo v hodnocení spotřeby. I letos se naše posádky budou snažit o co nejlepší výsledky v hodnocení spotřeby i pravidelnosti. Podaří se letos v obou hodnoceních „bedna“.


Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze