Nemalé starosti má americké zastoupení značky Kia, které v současné době řeší velký bezpečnostní problém u poslední generace modelu Niro. Podle získaných informací musí po celém území USA do servisu 80 255 kusů modelu Niro, přičemž jde o mix hybridních, spalovacích a plně elektrických variant. Za vším stojí kabelové vedení v podlaze pod sedadlem předního spolujezdce, jenž se může přerušit a tím se nemusí aktivovat nafouknutí předních airbagů v případě dopravní nehody. Společně s tím nemusí správně fungovat předpínače bezpečnostních pásů a nebo hrozí náhlé vystřelení bočních airbagů, a to aniž by došlo k incidentu. Svolávací akce se týká americké verze modelu Niro z modelového roku 2023 až 2024, kdy jde celkem o 21 909 elektrických, 49 535 hybridních a 8 811 plug-in hybridních provedení.
A jak se vlastně může poškodit kabelový svazek pod sedadlem řidiče? Vyšetřování automobilky Kia zjistilo, že stačí opakované posouvání manuálně ovládaného sedadla spolujezdce a rázem může být zaděláno na problém. Právě proto nejsou v rámci svolávací akce dotčeny verze, kde je tohle sedadlo ovládáno elektricky. Stejně tak se svolávačka netýká modelového roku 2025. Kia pak všechny postižené kusy dodatečně upraví tak, že bezplatně vymění podlahové vedení a nainstaluje nové kryty kabeláže pro větší bezpečnost. Nemilé potíže s modelem Niro jsou o to horší, že právě tento vůz je v rámci elektrické verze jedním z nejdostupnějších na americkém trhu.
Technické parametry Kia Niro PHEV (2023)
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 420 × 1 825 × 1 545 mm, 1 594 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 135 kW, 184 koní, točivý moment: 265 Nm |
Baterie | 11,1 kWh |
Nabíjení | palubní: 3,3 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
Cena od | 1 049 980 Kč |
Na Renaultu Scenic, ktery jsme koupili loni na podzim resime uplne stejny problem.
Auto hlasilo od zacatku zavadu na airbagu. Kdyz se po pokusu o vymazani zavady zahlasila znovu dostal servis instrukce vymenit kabelovy svazek.
Problem je, ze tento svazek vede od motoru az kamsi do zavazadloveho prostoru, takze vcera nam kolega poslal do firemni skupiny pri navsteve servisu fotky kompletni rozborky jeho auta. Ten pohled je dost desivy.
Kabely byli pry poskozene (zlomene) pod zadni sedackou a prijimaci technik priznal poloseptem kolegovi, ze airbagy by bud nefungovaly a nebo naopak hrozilo jejich nahle bezduvodne vystreleni.
Zajimave na tom je, ze novy kabelovy svazek ma pry jiz v tom miste nasunutou nejakou ochranu, takze se evidentne nejedna o problem pouze toho naseho kusu, ale systemovy problem, ktery se Renaultu zatim podarilo uspesne ututlat.