Korejské automobilky Kia a Hyundai nyní řeší velký problém na americkém a kanadském trhu. Celkem 208 000 vozidel musí do servisu kvůli vadné řídící jednotce, která se stará o nabíjení 12V baterie. Všiml si toho electrek.co a tato závada může v horším případě způsobit náhlou ztrátu výkonu vozidla. V řeči čísel jde konkrétně o 145 235 elektromobilů značky Hyundai, kam se řadí modely Ioniq 5 z let 2022 až 2024, Ioniq 6 a luxusní modely Genesis GV60 a GV70 vyrobené v letech 2023 až 2024. V Kanadě Hyundai stahuje celkem 34 529 vozů vyrobených mezi březnem a listopadem letošního roku. Pokud jde o vozy značky Kia, svolávací akce zahrnuje téměř 63 000 kusů modelu EV6, které byly vyrobeny od roku 2022 do letoška. Jak to vypadá s kanadským trhem a modelem EV6, to zatím známo není.
Zarážející je, že ta samá svolávací akce se již letos jednou konala. Bylo to v březnu, kdy automobilky Hyundai, Kia a Genesis svolaly do servisů celkem 147 110 vozidel. I tato svolávací akce se soustředila na poškozené integrované řídicí jednotky nabíjení, které nedokázaly nabít 12V baterii. Každé z vozidel musí zajet do servisu, kde bude zkontrolována a případně vyměněna nabíjecí jednotka. Ve spojitosti s tímto problémem se zatím neobjevil jediný případ, který by končil zraněním či dopravní nehodou. Stejně tak to nevypadá, že by se zmíněná závada měla objevovat u evropských verzí.
Jen prostě k nám to vždycky dorazí o půl roku později.. Stejně tak, jako tato svolávací akce byla v Červnu tohoto roku i v ČR a na Slovensku.
Obecně je to vždycky Genesis => Hyundai => KIA.
Genesis se začal řešit ve světě v Lednu / Únoru 2024 a až v Červnu Kia.
Stejně tak ta svolávací akce opravdu hodně lidem nepomohla a třeba mně osobně - do tě doby bezproblémové auto, odešlo to ICCU 2 týdny po alikování té svolávací akce (a nevěřím tomu, že to byla náhoda :-) )
Není ani důvod, proč by se neměla týkat, vše se stále ještě vyrábí a vyrábělo v jižní koreji.