Kolik kilometrů ujede reálně Kia EV6 GT na dálnici? Zjistili jsme to za vás
test

Kolik kilometrů ujede reálně Kia EV6 GT na dálnici? Zjistili jsme to za vás

Test dálničního dojezdu
10

Nejsportovnější verze modelu EV6 nabízí výkon 585 koní, pohon všech kol a 21" disky. Proto byl tento test dálničního dojezdu velkou výzvou, kterou jsme nakonec zvládli. Za kolik ale auto vlastně umí jet? A zvládne vůbec trasu o délce 300 km?

Pravidelně pro vás testujeme nabíjení elektromobilů i jejich spotřebu v různých podmínkách a občas nechybí ani test reálného dálničního dojezdu. Ten patří mezi ty nejnáročnější a dalším elektromobilem, který se ho zúčastnil, byla Kia EV6 ve vrcholné sportovní verzi GT. Nabízí výkon 585 koní a pohon všech kol, takže je dopředu jasné, že tohle auto nebude kandidátem na nejúspornější vůz značky v historii. Baterie měla v tomto případě využitelnou kapacitou 77,4 kWh, což opět není moc. O to více jsme se nemohli dočkat konečného výsledku testu. Vůz přijel do testu obutý na letních pneumatikách Michelin Pilot Sport 4S ve velikosti 21".

Technické parametry Kia EV6 Long Range 77,4 kWh 4x2

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 694 × 1 890 × 1 545 mm, 1 913 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon168 kW, 229 koní, točivý moment: 350 Nm
Baterie82,5 kWh (77,4 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 230 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,5 kWh / 100 km, dojezd: 528 km
Cena od1 425 980 Kč

Ostrý sportovní hatchback aktuálně stojí 1,7 milionu Kč včetně DPH. Pro test jsme zvolili naši tradiční trasu z pražského Zličína, konkrétně z nabíjecí stanice PRE u Metropole Zličín na Rozvadov, kde jsme se na exitu 144 Kateřina u odpočívadla s čerpací stanicí MOL a restaurací McDonalds otočili a zamířili zpět na výchozí bod. Trasa dlouhá 290 kilometrů vedla celou dobu po dálnici D5 s minimem zpomalení, dálniční dojezd se tak dal otestovat velmi dobře. Na začátku testu jsme měli nabito na 100 % a palubní počítač hlásil dojezd 314 km. Počasí nám celkem přálo a v den testu bylo sucho a teplota dosahovala 12 °C. Ve voze jel řidič se spolujezdcem a klimatizace byla nastavena na druhý rychlostní stupeň a 20 °C.

Dodržovali jsme standardní podmínky testu jako u jiných aut. Jeli jsme tedy maximální povolenou rychlostí 130 km/h za pomoci adaptivního tempomatu. Ve skutečnosti jsme však podle GPS jeli pouze 128 km/h, a proto jsme rychlost následně zvýšili o 2 km/h. EV6 GT v době příjezdu do Rozvadova ukázala na palubním počítači spotřebu 24,5 kWh/100 km a v baterii zbývalo ještě 49 % kapacity. Prvotní odhad vozu tak byl takřka přesný. Zpět do Prahy, což je samozřejmě z kopce, jsme pak dojeli s lepší spotřebou 22,6 kWh/100 km.

Průměrná spotřeba za celý test a 290 kilometrů se pak ustálila na 22,4 kWh/100 km. Auto po dojetí do cíle ukazovalo ještě 39 kilometrů (dálničního) dojezdu a v cíli mělo 16 % baterie. Reálný dálniční dojezd tohoto vozu je proto v nejhorším možném scénáři okolo 300 kilometrů. Musíte ale stále dodržovat silniční předpisy a zapomenout na využití plné dynamiky, která dovoluje jet rychlostí až 260 km/h. V takovém případě při dálničním nočním přeletu maximální rychlostí Kia EV6 GT neujede na plnou baterii více jak 160 km.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 17. 5. 18:56
Holt špatný CX koef. (0.3) a AWD, tak to baští hodně. Pokud se využije v Německu výkon, tak ta spotřeba bude závratná při těch 260 km/h, odhadem 60 kWh/100 km :)
Martin Svoboda
Martin Svoboda
Není náhodou brutto 77,4 a netto baterka jen 74? Všude v cizině to tak píšou.
Roman P
Roman P
No když to srovnám se svou 9-letou Teslou, na které je 7-mi letá částečně samozřejmě degradovaná 100kWh baterka, která ale stále dá při nynějších teplotách a při 130km/h až 400km, tak tedy nicmoc...
Jan Motejl
Jan Motejl
Asi překlep? Cesta tam za 24,5 zpět za 22,6 tedy průměr 22,4!!!!!!!

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze