Na startu Czech New Energies Rallye 2023 bude 41 vozů, pouze jeden není elektromobil

Na startu Czech New Energies Rallye 2023 bude 41 vozů, pouze jeden není elektromobil
Fotografie: Petr Vomáčka, fDrive.cz
  • Na startu 11. ČEZ Czech New Energies Rallye 2023 bude 41 posádek
  • Pouze jedna posádka nepojede elektromobilem, ale plug-in hybridem
  • Většina posádek pojede současně v rámci světového i českého poháru

Do Českého Krumlova pravidelně vyrážíme na soutěž Czech New Energies Rallye, která je součástí světového šampionátu v eco rally. Od loňského roku pak je součástí i nově vzniklého českého šampionátu v eco rally. Letošní 11. ČEZ Czech New Energies Rallye se pojede již koncem tohoto týdne. Zatímco tradiční termín byl v květnu, letos došlo k posunu na konec března. Celkově na startu bude stát 41 posádek a mezi nimi i v barvách fDrive.cz.

Zatímco v předchozích letech jela určitá část startovního pole i na jiná alternativní paliva, například s hybridními vozy, na CNG nebo na LPG, letos jsou ve startovním poli samé elektromobily a jedinou výjimkou je Mitsubishi ASX PHEV. Vozy s nenulovými emisemi se mohou účastnit pouze českého poháru. V rámci hodnocení světového šampionátu, který se jede pod hlavičkou FIA, mohou startovat pouze elektromobily a vodíková auta. U vodíkových aut ale není technicky možné krumlovskou soutěž dokončit, jelikož v Českém Krumlově není plnicí stanice na vodík.

Na 11. ČEZ Czech New Energies Rallye bude opět zastoupena i redakce fDrive.cz

Naše redakce bude mít zastoupení v podobě dvou posádek. S vozem Peugeot e-208 bude startovat posádka Petr Vomáčka – Martina Vomáčková, která se loni umístila na třetím místě v hodnocení pravidelnosti v rámci českého šampionátu. Druhá posádka pojede s vozem Kia Niro EV ve složení Marek Tomíšek – Miroslav Tomíšek. Tato posádka odvezla z loňského Krumlova pohár za třetí místo v rámci hodnocení pravidelnosti českého poháru. V barvách fDrive.cz pak pojede i posádka vozu Ford Mustang Mach-E GT, Jan Švandrlík – Zdeněk Trnka.

Z celkového počtu posádek je 8 zahraničních, které jedou pouze v rámci světového poháru FIA. Největší část tvoří domácí posádky s elektromobily, které jedou v rámci FIA i národního šampionátu, zbytek posádek jede jen v rámci českého šampionátu. Většina z nich pravděpodobně proto, že nemají mezinárodní licenci a již zméněné posádce plug-in hybridního Mitsubishi ASX ani jiná možnost nezbývá, protože plug-in hybrid v rámci šampionátu FIA startovat nemůže.

Czech New Energies Rallye 2023 je nejdůležitější soutěž českého šampionátu

Czech New Energies Rallye 2023 je první soutěží letošního českého šampionátu a zároveň nejdůležitější. Jako podnik, který je součástí světového poháru a má nejvyšší účast, má bodový koeficient v rámci českého šampionátu 1,5, zatímco ostatní soutěže pouze 1. Takže body z Krumlova budou důležité pro všechny posádky, které chtějí bojovat o přední příčky v českém šampionátu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze