Model 2008 je na trhu už pěknou řádku let a za tu dobu prošel několika facelifty, nyní na řadu přišla i jeho druhá generace. Ta letos dostala podstatnější facelift, který přináší větší kosmetické změny, vyšší kapacitu baterie a bohatší výbavu. Hlavním poznávacím znamením jsou nové lampy na obou koncích auta, které doplňuje trojice „drápů“ denního svícení. Dále je tu upravená maska chladiče. Změnou prošla záď, kde jsou dynamičtěji tvarované světlomety a nové logo výrobce. Tím ale změny končí a pro další novinky je potřeba se posadit do interiéru. V něm došlo ke zvětšení centrálního displeje na 10". Podstatnější je ale rychlejší a přehlednější infotainment, který přináší možnost nastavovat si widgety na několika domovských obrazovkách. Díky tomu cením intuitivnější ovládání a rychlejší reakce systému, který se konečně neseká ani při velmi rychlých požadavcích.
Technické parametry Peugeot e-2008 facelift (2023)
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 300 × 1 770 × 1 550 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm |
Baterie | 54 kWh (50 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 406 km |
Cena od | 995 000 Kč |
Další velmi příjemnou věcí je lišta s fyzickými tlačítky hned pod displejem. Ty slouží k ovládání základních funkcí klimatizace, díky čemuž lze aktivovat ofuk čelního okna, výhřev sedadel či zapnout vnitřní okruh ventilace. Za to posílám Peugeotu palec nahoru a jsem rád, že se nemusím za jízdy zdlouhavě prohrabávat v palubním menu. Nyní se dostávám k pár nedostatkům. Prvně bych zmínil startovací tlačítko, které je nutné alespoň sekundu držet. Kdo ho jen stiskne a hned pustí, vůz nenastartuje, ale ani nevypne. Totéž platí pro volič převodovky, který někdy odmítal po jednom kliknutí zařadit správný směr a musel jsem jej držet opět delší dobu.
Poslední připomínku mám k palubnímu štítu, na který zkrátka není vidět přes zploštělá ramena volantu. Ať jsem si nastavil sedačku jakkoliv, vždy jsem viděl jen polovinu budíků. Takové řešení považuji za dost nešťastné. Za mě je dobré instalovat klasický kulatý volant, nebo alespoň zvýšit jeho rozsah výškového nastavení. Peugeot e-2008 ani po faceliftu nedostal pádla pod volantem, kterými by se dala ovládat rekuperace elektrické energie. Je tu jen ikonka na voliči automatické převodovky, kdy po zvolení písmena B začne auto střední silou rekuperovat. Rozhodně ale nezastaví do nuly, stejně jako chybí možnost plachtění. Ani v režimu převodovky D totiž auto neumí plachtit, ale stále mírně rekuperuje. Tím ale negativa končí a v dalších ohledech je omlazený Peugeot e-2008 GT schopným autem.
Podvozek je schopný snést i ostřejší nerovnosti a snad jen absence pohonu všech kol je něco, co lehce sráží body u tohoto kompaktního elektrického SUV. Hlavní předností je vyšší kapacita trakční baterie, kdy jí přibyly 4 kWh. Není to možná moc, ale pomůže to hlavně ve městě, kde se dojezd na plně nabitou baterii s klidem pohybuje na hranici 350 km. Využitelná kapacita baterie činí 48,1 kWh a kdo jezdí rád průměrným tempem, ten se vždy dostane na nabíječku až po ujetí 300 km. Horší to budou mít ti, kteří často cestují po dálnici a neradi se plazí za kamiony. Vůz umí jet až 150 km/h, ale tímto tempem se baterie dokáže vyčerpat po ujetí 200 km...
Po ujetí 965 km jsem na palubním počítači viděl průměrnou spotřebu 21,4 kWh na 100 km. Zajímavé ale bylo, že při nabíjení do 100 % baterie vždy vypočítala dojezd přes 400 km. Jakmile jsem se ale rozjel, ať jsem jel jakkoliv, s každým kilometrem často ubyly i dva kilometry dojezdu. Ve výsledku jsem se tak na takový dojezd nikdy nedostal. Díky navýšenému výkonu na 156 koní lze s e-2008 jezdit hodně svižně. I v zatáčkách mě bavila jeho lehce plavná záď, která sváděla k zábavným průjezdům. Řidič má v rámci sportovní jízdy možnost využít režim Sport. Ten odemkne plný výkon, zbarví kabinu do žluta v rámci ambientního osvětlení a výrazně se přiostří reakce pedálu akcelerátoru.
Omlazený Peugeot e-2008 je ve výbavě GT hodně schopné a dobře vybavené auto, které neudělá ostudu v případě, že po něm nevyžadujete nic na 100 %. Kabina je dostatečně prostorná pro čtyři průměrně vzrostlé osoby, výkon 156 koní plně dostačuje a snad jen kapacita baterie a možnost nabíjet výkonem maximálně 100 kW na DC nabíječkách je jistým omezením. Vůz má ale o dost lepší hlavní světlomety, rychlejší infotainment a s lehkou nohou umí jezdit za příjemné hodnoty. Za plně vybavené provedení chtěl výrobce v době testu lehce přes milion korun, což taktéž není špatné.
Foto: Roman Havlín, fDrive.cz