Jak daleko dojede nový Hyundai Kona na dálnici?
test

Jak daleko dojede nový Hyundai Kona na dálnici?

Test dálničního dojezdu s videem
6

Hyundai Kona je fenomén v oblasti úspornosti. V její nejnovější generaci nám nyní zavítala do redakce na dlouhodobý test a jeden z mnoha testů, který jsme si nemohli nechat ujít, je test reálného dálničního dojezdu. Bude efektivní i na dálnici? Kolik reálně ujede?

Hyundai Kona byla ve své první generaci autem, které dokázalo jezdit velmi úsporně, a to i přes vyšší stavbu karoserie. Navázala tak na super-úsporný Ioniq.

Jaký má nový Hyundai Kona reálný dojezd na dálnici?

Velmi úsporný pohon pak Hyundai udržel i v druhé generaci Kony, která výrazně narostla a je nyní podobně velká jako sesterské elektrické Niro EV. Také s novou Konou není problém dlouhodobě jezdit s průměrnou spotřebou kolem 12 kWh na 100 km i méně a celkový reálný dojezd je díky baterii s využitelnou kapacitou 65,4 kWh vysoce přes 500 kilometrů. Jak to bude na dálnici?

Hyundai Kona (2023) Electric 65.4 kWh

Rozměry4 355 × 1 825 × 1 575 mm, 1 698 kg
Výkon160 kW
Baterie68,5 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd514 km (WLTP)

Pro náš dálniční test dojezdu jsme tentokrát vzhledem k rekonstrukcím nezvolili trasu z Prahy na Rozvadov a zpět. Tentokrát jsem vyrážel od nabíječky PRE v Praze na Černém Mostě a zamířil jsem po dálnici D11 na její konec do Jaroměře, poté zpět a po dálnici D35 na její konec a poté zpět do Prahy na startovní bod. Celá trasa měří 296 kilometrů.

Hyundai Kona máme ve verzi s větší baterií s kapacitou 65,4 kWh a stojí na 17" letních kolech. Tedy pro dojezd perfektní kombinace. Venku bylo na začátku zataženo s teplotou 16 stupňů Celsia, v průběhu testu se ale rychle oteplovalo na 21 stupňů Celsia a obloha se také vyjasnila. Pro dojezd také velmi příznivé podmínky.

Hyundai Kona (2023)
Na 100% nabití auto ukazuje dojezd 558 kilometrů. To je reálná hodnota v kombinovaném provozu při velmi úsporné jízdě

Vyjíždíme se 100 % nabití a auto ukazuje dojezd 558 kilometrů. Ten není dynamicky přepočítán, ani když jsem si nastavil celou dálniční trasu se dvěma průjezdními body do navigace. Nicméně Kona umí ukazovat, s kolika procenty do cíle (nebo mezizastávky) dojede.

Hyundai Kona (2023)
Zvolená trasa

Bohužel odhad je hodně nepřesný a na trase dlouhé 300 kilometrů se Kona splete klidně o více než 10 %. Naštěstí tím správným směrem a spíše řidiče děsí, že dojede s výrazně méně procenty, než jaká je nakonec realita. Například Kona tvrdila na začátku testu, že na konec dálnice D11 dorazíme po 114 kilometrech s 60 % nabití, nicméně dorazili jsme s 68 %. Stejně tak vytrvale tvrdila, že zpět do Prahy nedojedeme a opakovaně nás nutila hledat nabíjecí stanice, nakonec jsme přitom dorazili se 14 %. Toto by tedy měl Hyundai zásadně vylepšit.

Odhad zbývajících procent baterie v destinacích je velmi nepřesný

Cesta s Konou na dálnici je nicméně velmi příjemná. Auto je komfortní, dobře odhlučněné a také asistent řízení svou práci vykonává dobře. Pohodu kazí jen všudypřítomné pípání a velmi přísné sledování pozornosti. Celou dobu jsme udržovali rychlost na hranici rychlostních limitů. Dle našeho měření 130 km/h dle GPS odpovídá 136 km/h na tachometru a tuto rychlost jsme také udržovali.

Hyundai Kona (2023)
Finální údaje o spotřebě a zbývající baterii po 300 km dálniční jízdy

A výsledek? Do cíle po 300 kilometrech dorážíme se 14 % baterie a se spotřebou 19,3 kWh/100 km. Auto ukazuje ještě dalších 46 kilometrů, reálně by to bylo ale necelých 39 kilometrů. Reálný dálniční dojezd nové Hyundai Kona na 17" kolech je tak 338 kilometrů.

Technické parametry Hyundai Kona (2023) Electric 65.4 kWh

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 355 × 1 825 × 1 575 mm, 1 698 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon160 kW, 218 koní, točivý moment: 255 Nm
Baterie68,5 kWh (65,4 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,7 kWh / 100 km, dojezd: 514 km
Cena od1 039 990 Kč

Foto: Martin Pultzner, fdrive.cz

Diskuze ke článku
Jan Tichy
Jan Tichy
Takze stejne jako nas enyaq , prvni kona byla uspornejsi..
Palo Coolibra
Palo Coolibra
Vy jste komedianti, když tento tristní výsledek, nějak nevyhodnotíte. Auto za milión s dojezdem v 20°C, necelých 400 km, to znamená v zimě 250, tak to si může koupit jen magor. Gratuluji každému novému majiteli. 🤣
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Ceníkové ceny jsou úplně mimo, stará technika v novem kabátě. Za ty peníze raději koncern či stále opakovanou Teslu. A vzhled zezadu....no ja to nechci. Proč prostě neudělali poradny upgrade starého Ioniqu. 48kWh, rychlé nabíjení, úspornost, gula. Paráda a klidně i V2L.
Roman P
Roman P
340km po dálnici není úplně zázrak, to auto bude spíš excelovat v městským a meziměstským provozu. Ikdyž s těmi novými světly na rozích a otřesně otravnými pípacími asistenty bych si to asi nikdy nekoupil...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze