Hyundai Ioniq 5 prošel již mnoha našimi testy, ať už obecným testem, nebo speciálními testy Zaostřeno na spotřebu nebo testem dálničního dojezdu. Nyní se nám ale do redakčního testu dostala ostrá verze tohoto vozu, která ve stejné karoserii ukrývá úplně jinou techniku a má výkon 650 koní. Dostala úplně nový a skvělý podvozek, velmi dobré brzdy, které jen tak neutavíte, a kromě zmíněného výkonu i spoustu funkcí navíc, které ovládáte spoustou tlačítek na volantu, nebo v infotainmentu.
Technické parametry Hyundai Ioniq 5 (2021) N
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 715 × 1 940 × 1 585 mm, 2 225 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 478 kW, 650 koní, točivý moment: 740 Nm |
Baterie | 84 kWh (80 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 232 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,7 kWh / 100 km, dojezd: 448 km |
Cena od | 1 799 990 Kč |
Některé výkonné elektromobily jsou hlavně o zrychlení v přímce, ale to rozhodně není případ Hyundai Ioniq 5 N. Oproti standardnímu Ioniqu 5 má „enko“ úplně jiný podvozek a jiné brzdy. Nejenže i přes vyšší hmotnost vozu skvěle sedí v zatáčkách a na limitu jde do krásně krásně ovladatelné přetáčivosti, ale zároveň má skvělé brzdy, které asi na okreskách utavit nelze, protože Ioniq 5 N zvládl ve skvělém čase i Nürburgring, na kterém má problém mnoho elektromobilů. Na volantu pak, kromě klasických jízdních módů Eco, Normal a Sport máte i dva režimy „N“ a jeden s označením „NGB“, což znamená „N Grin Boost“. Ten na 10 sekund přidá 41 koní a auto se tak dostává na své maximum 650 koní.
Hyundai Ioniq 5 N ale kromě skvělých parametrů a jízdních vlastností přichází s zatím asi nejdokonalejším napodobením spalovacích vozů. Mnoho elektromobilů má různé uměle dodané vrčení motoru, ale Hyundai Ioniq 5 N i dokonale „řadí“. Kromě docela povedeného zvuku motoru, byť samozřejmě je trochu znát, že je umělý, má i další doprovodný efekt. Při „řazení“ během akcelerace totiž pohon škubne přesně tak, jako kdyby řadilo spalovací auto. Když se k tomu přidají i zvuky meziplynu při podřazování nebo střílení do výfuku při ubrání plynu, zapomenete na to, jak moc reálné ty zvuky jsou, a máte pocit, že řídíte sporťák se spalovacím motorem. Takže komu by chyběly tyto doprovodné efekty spalovacích vozů, v Ioniqu 5 N si je může zapnout. Ale dají se i vypnout, takže každý podle svého gusta. Například s funkcí NGB se ono řazení kombinovat nedá, protože by auto zpomalovalo. Ale když jedete po okreskách a jde spíše o zábavu než desetiny sekundy, můžete si to užít.
Jakou spotřebu má Hyundai Ioniq 5 N?
Hyundai Ioniq 5 N jsme prohnali i na našem kombinovaném okruhu pro test spotřeby, který jsme ovšem jeli na režim Normal, plynule a na horní hranici rychlostních limitů. Při venkovní teplotě mírně nad hranicí 10 °C byla spotřeba necelých 25 kWh/100 km, což není málo, ale u auta s těmito parametry asi nikdo nečeká, že by jezdilo za 15 kWh/100 km. Je potřeba dodat, že také pršelo, takže voda na silnici zvyšovala valivý odpor, což zejména u takto širokých kol má také velký vliv na spotřebu. Takže lze předpokládat, že v ideálních povětrnostních podmínkách bychom se shora blížili k 20 kWh/100 km.
Pokud vás na tomto ostrém elektromobilu jménem Hyundai Ioniq 5 N zajímá něco dalšího, ptejte se v komentářích. Tento vůz otestujeme po různých stránkách a můžete se těšit i na drag race s Teslou Model 3 Performance. Který z těchto vozů tipujete jako vítěze?