Drag race: Tesla Model 3 Performance vs. Hyundai Ioniq 5 N
test

Drag race: Tesla Model 3 Performance vs. Hyundai Ioniq 5 N

Kdo zvládne čtvrt míle rychleji?

Tesla Model 3 Performance těžko hledá přemožitele ve sprintu na čtvrt míle. Sprint z nuly je obecně silnou stránkou Tesel. Hyundai Ioniq 5 N má ale o poznání vyšší výkon. Dokáže nejrychlejší verzi Modelu 3 porazit? To jsme se rozhodli vyzkoušet na letištní dráze.

Když porovnáváme sportovně zaměřené modely, testujeme někdy i drag race, tedy sprint na 1/4 míle, tedy přibližně 400 metrů. Právě ve sprintech dominují Tesly. Když jsme minule porovnali Model 3 Performance (ještě před modernizací) a BMW i4 M50, vyhrála Tesla. Nyní tu ale máme modernizovanou verzi Tesly Model 3 Performance, takzvaný Highland, a proti ní se postaví Hyundai Ioniq 5 N. Nejsou to přímí konkurenti, protože Model 3 je sedan a Hyundai crossover, ale je to z elektromobilů střední velikosti asi jediný model, který by se Tesle mohl postavit.

Najde Tesla Model 3 Performance přemožitele?

Na letišti v Panenském Týnci se schyluje k očekávanému souboji mezi dvěma elektrickými sprintery. Kdo z nich bude vítězem? Tesla Model 3 Performance, nebo Hyundai Ioniq 5 N? Specifikace těchto vozů naznačují, že by Tesla mohla mít navrch. Ačkoliv Model 3 disponuje o poznání nižším výkonem 466 koní (alespoň podle údajů Tesly, která udává 460 amerických koní), její nižší hmotnost 1 903 kg a schopnost zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,1 s jí dávají výhodu. Na druhé straně Hyundai Ioniq 5 N nabízí výkon až 650 koní, avšak kvůli vyšší hmotnosti zrychluje mírně pomaleji, na stovku se rozjede za 3,4 s. Přesto, se svým robustním vzhledem a řadou sportovních vylepšení, včetně větší baterie s kapacitou 84 kWh, je připravený na tvrdý souboj.

Drag race: Tesla Model 3 Performance vs. Hyundai Ioniq 5 N – Kdo zvládne čtvrt míle rychleji?

Technické parametry Tesla Model 3 (facelift 2023) Performance

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 720 × 1 849 × 1 441 mm, 1 903 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon343 kW, 466 koní, točivý moment: 493 Nm
Baterie78,1 kWh (75 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14 kWh / 100 km, dojezd: 528 km
Cena od1 405 990 Kč

Technické parametry Hyundai Ioniq 5 (2021) N

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 715 × 1 940 × 1 585 mm, 2 225 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon478 kW, 650 koní, točivý moment: 740 Nm
Baterie84 kWh (80 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 232 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,7 kWh / 100 km, dojezd: 448 km
Cena od1 799 990 Kč

Při porovnání se shodujeme, že auta nemohou být rozdílnější. Tesla Model 3 Performance má po vzhledové stránce jen drobné úpravy oproti ostatním verzím. Například decentní karbonový spoiler na zádi a sportovní brzdy s červenými třmeny. Interiér je pak stejně minimalistický, jak jsme u ostatních Tesel zvyklí. Hyundai Ioniq 5 N naopak na první pohled ukazuje, že jde o ostré auto. Má spoustu aerodynamických doplňků, sportovní kola, rozšířené blatníky a celé to podtrhuje speciálním světle modrým matným lakem, který mají pouze modely N. V interiéru pak nalezneme výrazně tvarované sportovní sedačky, zejména na volantu přibylo několik ovládacích prvků pro přepínání jízdních režimů. Od standardních přes režim N až po ostrý NGB (N Grin Boost). A proti Tesle má navíc i velmi povedenou simulaci chování spalovacího vozu, nejen zvukem, ale i škubnutím při „řazení“.

Nám jde ale o to, co obě auta dokáží při sprintu a začíná první jízda. Zpočátku má Tesla navrch díky rychlému startu, ale jak se trať prodlužuje, Hyundai Ioniq 5 N ukazuje svou sílu a začíná Teslu dotahovat, přičemž před cílem se okolo ní doslova prožene kolem a cílovou čáru protíná jako první. Souboj pokračuje druhým pokusem, při kterém Hyundai díky pomalejšímu startu Tesly vede už od startu. Ta se sice zpočátku drží, ale v polovině tratí začíná Ioniq 5 N ujíždět a cílem projíždí jako první s ještě větším odstupem. Při třetím pokusu se naopak daří start lépe Martinovi s Teslou a ani mocný finiš Hyundaie nestačí na vítězství. Obě auta projíždí cílem vedle sebe, ale Tesla je trochu více vpředu.

Tesla má rychlejší start, ale pak si lépe vede Hyundai Ioniq 5 N

Celkový výsledek ukazuje jasný závěr: Tesla exceluje v akceleraci z místa, zatímco Hyundai má navrch na delší vzdálenosti. Díky tomu Tesla stovku zvládne rychleji než Hyundai. Právě při startu z nuly se rozdíl hmotnosti projeví nejvíce a Tesla těží z nízké hmotnosti. Pak ale Tesle dřív začíná docházet dech, zatímco Hyundai Ioniq 5 N zvládá akceleraci ve vyšších rychlostech lépe.

Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz

Diskuze ke článku
Marek M.
Marek M.
Pěkný, pěkný. Na začátku bych si netroufl tipnout vítěze. Takže pokud nikdo na startu neusne, tak Tesla vede na začátku, ale pak ji Hyundai vždy dožene díky vyššímu výkonu, kde v těch vyšších rychlostech už ta vyšší hmotnost není tak omezující.

Zajímavé by bylo i udělat test 0-100-0 nebo 0-200-0, ideálně několikrát za sebou, něco jako předvedl kdysi Taycan. Otázka, jestli by to tyto vozy zvládly.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Vtipné video, pěkná práce. :-)))
Kuba Veselý
Kuba Veselý
Chápu test. Ale Ioniq 5 N nemá prioritu na rovince. Ioniq 5 N je hlavně dobrej v zatáčkách. Tam tu Teslu zničí. Můžeme se podívat na Nurnburgring. Ten rozdíl v časech je diametrální. Další výhoda je 800V a nabíjení. TM3P je pro mě takové extrémnější EV GT. Rychlé, ale ne moc užrané a hlavně levné. I5N o dost víc sežere ale je to víc stroj pro zábavu a na okresky.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze