Vládě Číny se logicky nelíbí zvýšení cel na dovoz elektromobilů z říše středu do Evropské unie a USA, ačkoliv je sama způsobila svou nefér podporou domácích výrobců. Ihned proto začala mluvit o odvetných opatřeních a nyní tu máme první z nich. Podle Reuters totiž čínská vláda důrazně doporučila tamějším automobilkám neinvestovat v zemích, které hlasovaly pro zvýšená cla, případně se zdržely hlasování. Naopak v zemích, které hlasovaly proti, a mezi něž kromě Maďarska patří i Německo, mají rozsáhlé plánované investice pokračovat či dokonce růst. Tato zjevná snaha narušit jednotu Západu tak přinese ovoce hlavně Maďarsku, kde mohutně investuje největší světová automobilka BYD a kam dokonce zvažuje přemístit svou evropskou centrálu z Nizozemska.
Největším problémem je toto opatření pro Španělsko, Francii a Itálii, které se o čínské investice do stavby továren aktivně ucházejí, avšak všechny tři země patří do skupiny, která se zdržela hlasování. Je tedy pravděpodobné, že nejednotnost přístupu jednotlivých eurounijních států se bude spíše prohlubovat a Čína bude blíže svému cíli zvýšená cla zvrátit. Po zavedení 100% dovozních cel do Severní Ameriky se jí totiž prudce zúžil prostor pro export a obává se problémů s nadvýrobou. Do EU totiž před zavedením cel směřovalo více než 40 % čínského exportu elektromobilů, avšak po jejich zavedení čísla prudce poklesla.
Jenom v Čechách jsou dotační tituly např. Program DOPRAVA 2030, Program ÉTA, Modernizace soustav zásobování tepelnou energií - HEAT, Potenciál, Jan Amos Komenský a stovky dalších.