Tesla podle Automotive News Europe dodala Evropské komisi nové informace, na jejichž základě se sníží navrhovaná sazba dodatečných cel na dovoz elektromobilů z Číny. Tesla totiž vyrábí svůj Model 3 pro Evropu v Šanghaji a proto se jí nově zavedená cla týkají. Protože americká automobilka už od počátku při antisubvenčním řízení patřila mezi tzv. spolupracující, byla jí původně vyměřena snížená sazba 20,8 %, zatímco nespolupracující výrobci v čele se státním podnikem SAIC musí čelit maximální sazbě 35,3 %. Tesla však podala námitky, na jejichž základě jí EK snížila již v srpnu výměr z 20,8 na 9 %.
Ani s tím se ale Muskovi lidé nespokojili a podali Komisi další námitku spolu s materiály, dokazujícími, že Tesla dostávala do čínské vlády méně dotací, než ostatní výrobci. Výsledkem je další snížení, tentokrát na 7,8 %. Sazba se upravovala směrem dolů i společnosti Geely, a to z 19,3 na 18,8 %, BYD dalšího snížení už nedosáhl a zůstává na 17 %. Zmíněné sazby budou výrobci platit navíc ke stávajícím dovozním clům ve výši 10 %.