Pohled na české ceny Tesly Model 3 napoví, že automobilka promítla do ceny modelu, který se, jako jediný, do Evropy dováží z Číny, zvýšenou celní sazbu jen částečně. Americké automobilky se týká nižší sazba 20,8 %, protože, podobně jako BMW, spolupracovala s evropskými úřady při prošetřování nefér subvencí čínské vlády. Přesto nové ceny narostly o mnohem méně; byly totiž plošně zvýšeny o 38 000 Kč. U startovní verze se zadním pohonem a menší baterií cena narostla z dosavadních 1 003 990 na 1 041 990 Kč, tedy o 3,79 %. Long Range AWD podražila z 1 203 990 na 1 241 990 Kč, tedy o 3,16 %. A konečně Performance nyní stojí 1 405 990 místo dřívějších 1 367 990 Kč, což je dokonce jen o 2,78 %.
S největší pravděpodobností nejde o poslední zdražení, avšak Tesle zjevně manévrovací prostor v rámci jejích vysokých marží nechybí. U jiných automobilek, dovážejících z Číny, očekáváme mnohem větší cenová zemětřesení. Zejména u těch, která s EU na vyšetřování nefér subvencí nespolupracovaly a dopadla na ně plná dodatečná celní sazba 37,6 %. To se týká většiny tamějších značek, s výjimkou BYD, kterého se týká jen 17,6% navýšení cel.