Jak informovala agentura Bloomberg na základě dat shromážděných společností Dataforce, registrace čínských elektromobilů klesly v EU oproti červnu o 45 %. Souviset to má samozřejmě s prozatímními cly, která zavedla Evropská komise na začátku července. Vše důležité se o nich přitom dozvíte v našem dřívějším článku.
Společnost Dataforce konkrétně shromáždila data z 16 členských států EU (včetně největších trhů, jako je Německo, Francie a Itálie) a došla k závěru, že počet registrací čínských elektromobilů v červenci výrazně klesl. Například MG zaznamenalo minulý měsíc meziročně 20% pokles, Polestar meziročně padl dokonce o 42 %. Nejlépe si z čínských značek vedl BYD, jehož podíl v EU dokonce rostl, pravděpodobně i díky tomu, že se největší čínské automobilce povedlo vyjednat s Evropskou komisí nejnižší individuální celní sazbu ve výši 17,4 % – pro kontext, například SAICu (tedy i jeho značky MG) se týká dodatečné zdanění ve výši 37,6 %.
Nezávislý automobilový analytik Matthias Schmidt přičítá prudký pokles čínských registrací elektromobilů v červenci i tomu, že se Číňané logicky o to více činili v červnu, než stihla v platnost vstoupit prozatímní cla zmíněná výše. Jak dodává teslarati.com, očekává se nicméně, že z prozatímních cel se brzy stanou trvalá, o čemž rozhodne všech 27 členských států EU v listopadu.