Agentura Reuters informovala o tom, že Čína dosáhla důležitého milníku. Polovina všech nových vozidel prodaných na tamním trhu v červenci totiž byla čistě elektrická nebo plug-in hybridní. Prodeje takzvaných nových energetických vozidel (NEV) minulý měsíc vyskočily o 37 % ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku, což představuje podíl rekordních 50,7 % prodejů automobilů podle dat Čínské asociace osobních automobilů (CPCA).
Prodej tzv. NEV (New Energy Vehicle – zahrnuje elektromobily, plug-in hybridy + vodíková auta) přitom tvořil ještě před třemi lety pouhých 7 % z celkového prodeje vozidel v Číně, velké investice do dodavatelských řetězců elektromobilů však posílily růst domácího odvětví elektromobilů. Celkový prodej aut na domácím trhu však i přesto klesl o 3,1 % (už čtvrtý měsíc v řadě), což je přikládáno špatné kondici ekonomiky v důsledku dlouhodobé krize na trhu s nemovitostmi v Číně.
To přimělo Čínu, aby koncem července oznámila, že dotace na nákup vozidel se zdvojnásobí až na 20 000 juanů (cca 65 tisíc Kč) a budou zpětně účinné od dubna, kdy byly dotace poprvé zavedeny. Některá města, jež omezovala nákup aut (například kvůli zlepšení dopravní situace a kvality ovzduší), navíc uvolnila omezení – příkladem může být Peking, jenž minulý měsíc oznámil, že rozšíří kvóty licencí NEV o 20 000 registrací, což je poprvé od zavedení přísného systému kvót v roce 2011.