V celé Evropské unii bylo podle CDV za prvních sedm měsíců letošního roku nově registrováno 815 399 nových, čistě bateriových osobních elektromobilů (BEV). To znamená meziroční pokles o 0,4 %, zatímco celkové registrace všech pohonů si naopak připsaly 3,9 %. I když to nevypadá jako příliš dobrá zpráva, je třeba dodat, že čistě benzinové pohony za stejné období poklesly o 1,3 %, diesely pak dokonce o 7,9 %. Plug-in hybridy si meziročně pohoršily o 7,9 %, výsledný růst tedy nesou na bedrech klasické hybridy bez dobíjení. Ty totiž vyrostly o dramatických 22,8 %. Ještě dodejme, že i přes výše napsané stále zůstávají nejoblíbenějšími čistě benzinové pohony s tržním podílem 35,1 %, které ale rychle dotahují hybridy (29,6 %). Diesely zatím uhájily bronz (12,8 %), avšak jen těsně před čistě bateriovými elektromobily s podílem 12,5 %. Je téměř jisté, že do konce roku se pořadí obrátí. Ještě dodejme, že plug-in hybridy získaly 6,9 % trhu.
Podle Lukáše Kaduly z CDV mělo zásadní vliv na výsledný mírný pokles prodejů BEV Německo, které se po ukončení dotací koncem loňského roku propadlo o pětinu (-20,1 %). U našich západních sousedů se totiž stále prodává více než čtvrtina všech unijních elektromobilů, za sledované období to bylo konkrétně 215 tisíc. Podobně se propadlo Švédsko (-19,4 %), které je rovněž významným trhem. Zaznamenalo totiž 47 tisíc registrací nových BEV. Jenže Francie, jako druhý největší unijní trh, si naopak připsala 13,3 % (175 432 registrací), dramaticky vyrostla Belgie, a to o 47,3 % (74 110 vozů), mírně se zlepšilo i Nizozemsko o 4,7 % (68 572 zápisů) a více než poloviční nárůst vykázalo i Dánsko, které si připsalo 51,3 % navíc (44 895 kusů). Celkem 17 zemí sedmadvacítky rostlo, zbylých deset naopak klesalo.
Za zmínku stojí i český nárůst o 43,4 %, byť samozřejmě zatím nejde o závratné absolutní počty. Čistě bateriových elektromobilů totiž na tuzemských silnicích přibylo 4 984, z toho jen za červenec to bylo 820 záznamů. Hlavní zásluhu na tom pochopitelně mají nově spuštěné firemní dotace. Suverénně největší podíl v Česku drží Tesla s 1 958 pomyslnými zářezy, následovaná Škodou Auto (473), Volvem (454), Hyundaiem a BMW (259). Bráno podle jednotlivých modelů nadále trvá nadvláda Tesly Model Y (1 030) před Modelem 3 (896), Škodou Enyaq (472), Volvem EX30 (381) a Hyundaiem Kona (232).
A že klesá podíl čistých spalovacích aut je logické, dnes už skoro všechna nová auta mají nějakou míru elektrifikace, minimálně mild-hybrid.
Nový Passat Elegnace se spoustou výbavy navíc se dá sehnat za 10kkč měsíčně/2roky/45kkm. Srovnatelný EV je ID.7 s měsíční splátkou 20kkč/2r/30kkm, Nio je mimo, Model S ani nezmiňuju..I kdyby ID.7 nabíjelo zadax, nebude levnější a ne o trochu...rozdíl je přímo propastný. To samé platí po menší Model 3, Model Y, ID.4/EV6 atp.