V Evropské unii podle CDV v říjnu jezdilo zhruba 6,2 milionu elektromobilů kategorií M1 a N1, které měly k dispozici 821 782 veřejných nabíječek. Česko se se svými 5 646 stojany řadí doprostřed unijní tabulky, je totiž 14. a zároveň s odstupem za dvanáctým Polskem druhé nejlepší s bývalého východního bloku. O dva řády vyšší počty veřejných nabíjecích bodů však slouží v prvních třech zemích, které si zároveň mezi sebou rozdělily plných 57 % z nich, tedy téměř 470 tisíc přípojek. Nejvíce, tedy 21,2 % z nich je v Nizozemsku, které zároveň nabízí velmi vysoký podíl pomalých nabíječek AC s výkonem 7–22 kW. Druhá je Francie (18,4 %), jejíž dobíjecí infrastruktura je zase unikátní tím, že obsahuje značné množství přípojek AC < 7,2 kW. A konečně třetí Německo, které díky své husté dálniční síti zase klade důraz na UFC stojany s výkonem od 150 kW výše.
Česko nadále zůstává specifické velmi vysokým podílem (20,47 %) DC nabíječek (50–149 kW), zatímco unijní průměr leží kousek nad pěti procenty. Zároveň zapadáme do průměru v podílu UFC nabíječek (od 150 kW) ve výši 7,9 %, zatímco unijní průměr je o procentní bod výše. Rovněž počet provozovaných elektromobilů na jednu veřejnou stanici u nás zůstává nižší, než je v EU zvykem, protože zatímco v počtu nabíječek jsme čtrnáctí, v počtu elektromobilů sedmnáctí. A to přesto, že počet registrovaných elektromobilů u nás letos akceleroval výrazně lépe, než průměrně v EU. Tam totiž meziroční růst jejich počtu poklesl o 4,9 %, zatímco v Česku naopak díky dotačnímu programu o 61,3 % narostl.