Německá vláda si stanovila cíl, že v zemi bude v roce 2030 jezdit 15 milionů elektromobilů. Jenže zároveň den ze dne přišla o jeden z rozhodujících nástrojů k jeho dosažení. Po rozsudku spolkového ústavního soudu, který odebral rozpočtu Fondu pro klima a transformaci (KTF), z nějž byly dotace vypláceny, 60 miliard eur (1,47 bilionu korun), bylo nuceno německé ministerstvo životního prostředí okamžitě ukončit jejich vyplácení. Proces posouzení žádostí podaných před 17. prosincem 2023 bude normálně pokračovat, nové žádosti však ministerstvo od neděle již nepřijímá.
Tento krok se stal podle Frankfurter Rundschau předmětem ostré kritiky, panují totiž obavy z prudkého propadu nadějně rostoucích prodejů bateriových elektromobilů (BEV). Známý automobilový expert Dudenhöfer varuje před meziročním propadem prodejů BEV o 90 až 200 tisíc aut v roce 2024 a poklesu jejich tržního podílu z nynějších 18 na 11 %. Kritika zazněla i z německého autoklubu ADAC a od organizací pro ochranu spotřebitelů. Těm vadí zejména fakt, že kupci, kteří mají elektrické auto už objednané a nestihli jej včas zaregistrovat, mají smůlu.
Německé dotační programy výrazně urychlily nástup elektromobility v Německu. Od roku 2016 podpořily nákup 2,1 milionu elektromobilů deseti miliardami eur (246 miliard korun). V posledním období vyplácely úřady dotaci 4 500 eur (111 tisíc korun) na nákup BEV s čistou ceníkovou cenou do 40 000 eur (982 tisíc korun) a 3 000 eur (74 tisíc korun) na nákup BEV do 65 000 eur (1,6 milionu korun).