Jak informoval německý list Der Spiegel, německá vláda se shodla na obnovení podpory elektromobility, tentokrát cílené výhradně na domácnosti s nízkými a středními příjmy. Oznámil to vicekancléř a šéf SPD Lars Klingbeil po jednání koaličního výboru. Na nový program přitom mají být vyčleněny přibližně tři miliardy eur (přibližně 73 miliard korun), a to z prostředků klimatického a transformačního fondu a evropského sociálního fondu.
Podle Klingbeila má jít o přesun prostředků, nikoli o navýšení rozpočtu. Cílem přitom je zjednodušit přechod na bezemisní mobilitu těm, pro které jsou ceny nových elektromobilů mimo dosah. Zatím však není jasné, jak bude nový systém vypadat. Ve hře je jak návrat k přímé nákupní dotaci, podobné zrušenému Umweltbonusu, tak i varianta sociálního leasingu inspirovaného francouzským modelem. Nahrává tomu i fakt, že podle electrive.com SPD už dříve naznačila, že by šlo o možnost řídit elektromobil po dobu tří let za 99 eur měsíčně.
Podporu by podle předchozích návrhů mohly získat nejen sociálně slabší rodiny, ale i dojíždějící s ročním příjmem mezi 40 a 60 tisíci eur (cca 970 tisíc korun až 1,5 milionu korun). Další detaily každopádně mají být zveřejněny v nejbližších dnech. „Chci, aby i v budoucnu ta nejlepší auta pocházela z Německa – a proto musíme už teď přijímat správná rozhodnutí. Náš cíl je jasný: dostat na silnice více elektromobilů, vyráběných tady u nás v Německu a v Evropě. Proto zůstanou elektromobily i nadále osvobozené od silniční daně, aby byl přechod na klimaticky šetrnou mobilitu jednodušší a atraktivnější. Nejde přitom jen o technologii – jde o lidi v našich továrnách a u dodavatelů, kteří každý den pracují na tom, aby byly naše automobilky připraveny na budoucnost. Trh s elektromobilitou musíme aktivně utvářet sami, nesmíme ho jen přenechat ostatním. Zatímco Čína investuje miliardy do elektromobility, my potřebujeme silnou a sebevědomou evropskou odpověď,“ uvedl jako důvod k dotacím šéf SPD Lars Klingbeil.

