😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Šéf Volkswagen Group se vyjádřil k chystaným novým dotacím v Německu

16
Šéf Volkswagen Group se vyjádřil k chystaným novým dotacím v Německu
Fotografie: Volkswagen
  • Německá vláda se chystá vypsat další dotace na nákup elektromobilů
  • Šéf Volkswagenu ale tuto formu podpory nevidí jako šťastnou
  • Vyjádřil i svůj názor na chystaný kontroverzní zákaz spalovacích motorů

Šéf koncernu Volkswagen Oliver Blume se v rozhovoru pro německou veřejnoprávní televizi ZDF vyjádřil k palčivým otázkám současnosti a budoucnosti elektromobility v Německu a celé Evropě. To vše za situace, kdy Volkswagen Group čelí historicky největší krizi a německý elektromobilní trh začíná jevit první náznaky oživení po rovněž špatném období. Zareagoval především na úmysl stále ještě současného kancléře Scholze obnovit dotace na nákup elektromobilu. Podle Blumeho to není dobrý nápad, hlavně kvůli dočasnosti takového opatření a „chybějícímu odhodlání“. Za mnohem lepší nápad označil případné daňové úlevy, respektive možnost odečtu části pořizovací ceny z daňového základu.

Ani přes problematickou situaci samotného koncernu a německého trhu Blume neztrácí na veřejnosti nadšení pro elektromobilitu. Podle něj je elektromobil technologií budoucnosti a výrazně lepším řešením, než spalovací motor. Zřejmě proto také podporuje zákaz prodeje konvenčních spalovacích motorů v EU od roku 2035, ovšem s podmínkou stanovení několika časových kontrolních bodů, v nichž by se vyhodnotilo, jak si nástup elektromobility skutečně stojí. Jasno má také Blume v tom, proč se Unii vloni prodalo meziročně méně elektromobilů. Stojí prý za tím stále ještě příliš řídká dobíjecí infrastruktura spolu s velmi vysokými cenami elektřiny.

V rozhovoru došlo i na příčiny a řešení současné krize koncernu Volkswagen, která v jeho historii nemá obdoby. Blume reagoval na tvrzení, že šlo o chyby vedení podniku, tím, že některá dobová rozhodnutí se ve světle nových okolností nyní jeví jinak. Zejména produktová strategie, která žádá pravidelnou aktualizaci. Koncern se také dohodl s odbory, že do roku 2035 „sociálně odpovědným“ způsobem zruší 35 000 pracovních míst.

Diskuze ke článku
Jan Vondráček
Jan Vondráček
Naposledy upraveno: 20. 2. 13:28
Když dotace, tak pro všechny. Zvažoval jsem, že bych současné naftové auto nahradil elektromobilem, protože by pro mě byl naprosto ideální (krátké trasy, hlavně město, RD s FVE, parkovací místo s přípravou na wallbox), ale nakonec jsem si to rozmyslel, protože kupovat BEV v době, kdy naprostá většina kupujících na stejné auto dostala dotaci, moc ekonomicky nedává smysl. Kdyby stát při nákupu nového BEV např. odpustil DPH , tak bych naftu okamžitě prodal a koupil BEV, ale toho se asi nedožiju.
Jiří Vokoun
Jiří Vokoun
Bezva, ale co my, co nemáme moznost nabijet doma...
Jiri Sasek
Jiri Sasek
To je rozumný člověk.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze