Šéf koncernu Volkswagen Oliver Blume se v rozhovoru pro německou veřejnoprávní televizi ZDF vyjádřil k palčivým otázkám současnosti a budoucnosti elektromobility v Německu a celé Evropě. To vše za situace, kdy Volkswagen Group čelí historicky největší krizi a německý elektromobilní trh začíná jevit první náznaky oživení po rovněž špatném období. Zareagoval především na úmysl stále ještě současného kancléře Scholze obnovit dotace na nákup elektromobilu. Podle Blumeho to není dobrý nápad, hlavně kvůli dočasnosti takového opatření a „chybějícímu odhodlání“. Za mnohem lepší nápad označil případné daňové úlevy, respektive možnost odečtu části pořizovací ceny z daňového základu.
Ani přes problematickou situaci samotného koncernu a německého trhu Blume neztrácí na veřejnosti nadšení pro elektromobilitu. Podle něj je elektromobil technologií budoucnosti a výrazně lepším řešením, než spalovací motor. Zřejmě proto také podporuje zákaz prodeje konvenčních spalovacích motorů v EU od roku 2035, ovšem s podmínkou stanovení několika časových kontrolních bodů, v nichž by se vyhodnotilo, jak si nástup elektromobility skutečně stojí. Jasno má také Blume v tom, proč se Unii vloni prodalo meziročně méně elektromobilů. Stojí prý za tím stále ještě příliš řídká dobíjecí infrastruktura spolu s velmi vysokými cenami elektřiny.
V rozhovoru došlo i na příčiny a řešení současné krize koncernu Volkswagen, která v jeho historii nemá obdoby. Blume reagoval na tvrzení, že šlo o chyby vedení podniku, tím, že některá dobová rozhodnutí se ve světle nových okolností nyní jeví jinak. Zejména produktová strategie, která žádá pravidelnou aktualizaci. Koncern se také dohodl s odbory, že do roku 2035 „sociálně odpovědným“ způsobem zruší 35 000 pracovních míst.