Dotace pro elektromobily v Německu v číslech

Dotace pro elektromobily v Německu v číslech
Fotografie: Volkswagen
  • Na dotace vydalo Německo přes 10 miliard eur
  • Okolo 16 % dotovaných aut se obratem prodalo do zahraničí

Autobild.de se věnoval dotační politice v Německu určené na nákup elektromobilů a plug-in hybridů. Jak důležitá byla podpora nákupu, to dokazují čísla ve statistikách Federálního úřadu pro motorovou dopravu (KBA). Za rok 2023 bylo nově zaregistrováno 524 219 akumulátorových vozidel, což je meziroční nárůst o 11,4 %.

Kolik celkem podpora stála?

Od zavedení ekologického bonusu v roce 2016 bylo státem dotováno 2,23 milionu elektrických a částečně elektrifikovaných vozidel. Jednalo se konkrétně o 1,43 milionu čistě bateriových elektromobilů (téměř 64 %) a téměř 805 000 plug-in hybridů (36 %), které na začátku roku 2023 vypadly z financování. Celkem spolkový úřad vyplatil na financování přes 10 miliard eur.

Vynalézavost majitelů a prodeje do zahraničí

Podle oficiálních údajů bylo v roce 2022 v Německu nově zaregistrováno 470 559 plně elektrických aut. Počet vozů se však ve stejném roce zvýšil pouze o 394 549 elektrických vozů. To znamená, že přes 76 tisíc elektromobilů nyní jezdí v zahraničí (16,2 %). Jinými slovy, právní triky sebraly stovky milionů eur daňových poplatníků pro zisk jedinců, kteří našli způsob, jak vydělat na dotaci.

Jak zareagovali výrobci vozidel a je nějaká podpora?

Po skončení dotace zareagovalo velké množství automobilek na kritiku rozhořčených kupců. Plnou plánovanou částku dotace na rok 2023 zaplatí většinou z vlastní kapsy, aby byl klient spokojen. Jako první s ním přišel Stellantis a Kia, následoval Mercedes, Toyota, Hyundai a VW.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze