Tesla za rok 2023 prodala v Evropě celkem 254 822 aut. Toto nenápadné číslo znamená, že se jí podařil historický průlom. Na starém kontinentu se totiž vůbec poprvé od počátku automobilismu stal nejprodávanějším automobilem model na baterie. A není žádný překvapením, že to byla právě Tesla Model Y, která se velmi dobře trefila do vkusu amerických, asijských i evropských klientů. Co už překvapivé je, že tento výsledek nezvrátila ani Dacia Sandero, která stojí čtvrtinu a na řadě trhů patří k prodejní špičce. Ta podle arenaev.com dosáhla na 235 893 kusů, tedy za současného stavu, kdy je sečteno jen 97 % prodejů v EU, EFTA (Island, Lichtenštejnsko, Norsko a Švýcarsko) a Velké Británii. Prvenství Tesly však už být ohroženo nemůže.
Model Y, který začal vloni vyjíždět také z Gigafactory Berlin, ovládl žebříčky za sedm loňských měsíců, přičemž jednou se to povedlo Volkswagenu T-Roc, který se umístil celkově třetí. Na dalších místech se umístily Renault Clio a Peugeot 208 (který ovládl Evropu v roce 2022 před Sanderem). Tedy všechno o dvě třídy menší vozy, navíc s konvenčními pohony. Uvidíme, co s prodeji udělá aktuální prudké zlevnění Modelu Y, zdá se však, že pro evropské automobilky jde o poslední vážné varování, nebezpečí totiž zjevně nepřichází pouze z Číny.