Cupra je ohrožená cly EU, říká generální ředitel značky

2
Cupra je ohrožená cly EU, říká generální ředitel značky
Fotografie: SEAT
  • Cupra totiž vyrábí a do Evropy dováží Tavascan z čínské továrny v Anhui
  • Cla podle slov generálního ředitele značek SEAT a Cupra ohrožují celou finanční budoucnost společnosti

Agentura Reuters exkluzivně přinesla zprávu o tom, že se Cupra cítí být ohrožená prozatímními cly, která na vozy vyráběné v Číně nedávno uvalila Evropská komise. Generální ředitel značky řekl agentuře Reuters, že by elektromobily vyráběné v Číně Cuprou byly zlikvidovány, pokud by Evropská komise zavedla plánovaná dovozní cla ve výši 21,3 %,. Mluvil přitom konkrétně o Tavascanu, jenž vzniká právě v Číně, konkrétně v továrně Volkswagenu v Anhui. Zvýšení ceny modelu Tavascan, plně elektrického SUV, aby se pokryly náklady, přitom nepřipadá podle Wayna Griffithse, jenž vede značky SEAT a Cupra, v současném evropském ekonomickém prostředí v úvahu. Pokud vás Cupra Tavascan zajímá, prohlédli jsme si ji už loni na veletrhu e-Salonu 2023 viz video níže i náš podrobný článek.

Griffiths navíc dodává, že bez předpokládaných prodejů Tavascan by Cupra v příštím roce nesplnila cíle Evropské unie v oblasti snižování emisí oxidu uhličitého, takže by španělské značce hrozily vysoké pokuty a byla by nucena omezit výrobu s možným dopadem na zaměstnanost v domovském Španělsku. Přesun výroby na jiné místo prý aktuálně možný není vzhledem k velkým investicím do vybudování kapacity v závodě Volkswagen Anhui, v němž má podíl také čínská skupina JAC Automobile Group.

Ač se silueta podobá dalším koncernovým kompaktním SUV Coupé, Tavascan z nich vypadá rozhodně nejvýrazněji

Ohrožuje to celou finanční budoucnost společnosti,“ řekl Griffiths a dodal. „Záměrem bylo chránit evropský automobilový průmysl, ale pro nás to má opačný efekt.“ Původně přitom měla Tavascan postihnout cla ve výši až 38,1 %, ovšem minulý měsíc byla snížena na 21,3 %, ale i to se zdá Cupře moc. Generální ředitel značek SEAT a Cupra navíc dodal, že aktuálně jednají s německou a španělskou vládou, aby se je pokusili přesvědčit ke snížení nebo zrušení plánovaných cel. Zástupci společnosti dokonce mají v následujících týdnech odcestovat společně s delegací Španělska do Číny.

Česká výstavní premiéra nového Cupra Tavascan

Nejsme čínská značka, která se snaží zaplavit evropský trh. Naše vozy nejsou určeny pro masy. Vůz není dotovaným produktem,“ dodal Griffiths. V problémech jsou však i další evropské značky, jako je například Volkswagen, u kterého jsme vás včera informovali o tom, že hrozí zavíráním továren v Německu.

Technické parametry CUPRA Tavascan Endurance

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 644 × 1 861 × 1 597 mm, 2 178 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon210 kW, 286 koní, točivý moment: 545 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,5 kWh / 100 km, dojezd: 547 km
Cena od
Diskuze ke článku
Petr Seliger
Petr Seliger
Rozumim tomu správně, že nemohou převést výrobu do evropy, protože v době kdy ostatní z číny utíkají tak si tam oni vytvořili ohromné výrobní kapacity?
Navíc jim v číně klesá tržní podíl takže ta fabrika nebude vytížená ani tam?
A nyní bude VW zavírat fabriky v EU ?
Ať jdou k šípku.
Chtěli jen vydělat na lacinější výrobě v číně.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 4. 9. 07:26
No, raději to nebudu komentovat.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze