Na konferenci Rho Motion Live v Paříži, která se konala tento týden, bylo podle rhomotion.com diskutováno téma očekávaných cel Evropské unie na čínská elektrická vozidla. Podle výzkumného domu Rho Motion tato cla pravděpodobně nebudou mít významný dopad na ziskovost čínských výrobců elektromobilů. Vedoucí automobilového výzkumu společnosti Rho Motion varoval, že čínští výrobci mohou absorbovat až 30 % obchodního cla, aniž by to zásadně ovlivnilo jejich ziskové marže ve srovnání s domácím trhem.
Očekávaná cla a jejich možný dopad
Vedoucí představitelé EU plánují příští týden oznámit zvýšení stávajících 10% poplatků na čínská elektrická vozidla na úroveň mezi 25 až 50 %. Toto rozhodnutí následuje po zprávách z USA, kde bylo navrženo až 100% clo na čínská elektrická vozidla. Odborníci však toto americké opatření považují spíše za politický krok s minimálním reálným dopadem na trh vzhledem k nízkému objemu dovozu čínských vozidel do USA.
Očekávané zvýšení cel na čínská elektrická vozidla v Evropské unii pravděpodobně nebude mít významný dopad na ziskovost čínských výrobců vzhledem k jejich schopnosti absorbovat zvýšené náklady. Tato flexibilita umožňuje čínským výrobcům nadále konkurovat na evropském trhu, což naznačuje, že trh s elektrickými vozidly bude nadále dynamicky růst, a to i přes nové obchodní bariéry. Konference Rho Motion Live zdůraznila důležitost inovací v nabíjecí infrastruktuře, technologiích baterií a recyklaci surovin, které jsou klíčové pro budoucí rozvoj elektromobility.
30% jejich zisku připadne EU, protože na zákazníka je prostě nepřenesou. A je úplně vedlejší, jestli ještě pořád vydělají nebo ne. 30% je zjevně podpora soudruhů svým automobilkám, tu výši na to EU uvalí jako clo, aby srovnala podmínky a pak už je tu volný trh, aby ukázal, kdo je lepší.