Rozhodnuto. EU uvalí cla na čínské elektromobily

9
Rozhodnuto. EU uvalí cla na čínské elektromobily
  • Opatření přichází necelý měsíc poté, co USA zečtyřnásobily celní zatížení čínských elektromobilů na 100 %
  • Evropská cla budou nižší, o jejich definitivní výši dosud nebylo rozhodnuto
  • Opatření se oproti původním informacím dotkne i zahraničních, které v Číně vyrábějí auta, v čele s Teslou

Evropská komise by měla tento týden oznámit zavedení dodatečných cel ve výši až 25 % na dovoz čínských elektromobilů. Opatření je reakcí na příval levných elektromobilů do Evropy a přichází po vyšetřování údajných nezákonných subvencí čínské vlády, mířících k jednotlivým automobilkám. Čínská vláda reagovala prohlášením, že přijme veškerá opatření, aby „pevně bránila“ svá zákonná práva a zájmy. Mluvčí čínského ministerstva zahraničí navíc přidal skrytou výhrůžku, že cla nejenže porušují zásady tržního hospodářství, ale nakonec podkopou vlastní zájmy Evropy. Čína proti opatření mohutně lobbovala a zároveň rozšířila informaci, že se jí cla téměř nedotknou.

Automobilky BYD, Geely, SAIC a Tesla, kterých se má chystaný krok dotknout nejvíc, na dotaz agentury Reuters bezprostředně nereagovaly.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Vláda v Číně funguje tak, že lidem sebere to málo co jim dala a firmám úplně všechno a pak jim to zase rozdává zpátky - klasickej levičáckej socík a vlhkej sen mnoha levičáku v ČR. Takže subvencuje úplně všechno. Jenže pro EU jsou auta docela dostdůležitý a to tak, že by přece jen ty jejich plečky mohly ohrozit některé zaměstnavatele a to nechceme. 30% clo srovná trochu výchozí pozice a uvidí se, co dál.

Ovšem Tesla? Jakože by teď místo 1250 za Model 3 měs stát 1650? Nebo ten základní místo 1050 1350? Likvidace. Asi to budou muset vyřešit Berlínem
Bohumil Filip
Bohumil Filip
Vzhledem k tomu ž BYD už staví automobilku v Maďarsku, tak jen co rozběhnou výrobu, tak se jich už tyto celní poplatky nebudou týkat. Ten rok až dva, tak přečkají na snížených maržích a nejspíše jen lehce zvednuté ceně. Naopak se dá očekávat reakce ze strany Číny a ta bude pro Evropské automobilky bolestivější a také trvalejší.
Luděk Hanzík
Luděk Hanzík
Evropský autoprůmysl zaspal. Není cesta se tady opevnit, postupně zvedat cla na dovoz EV a říkat lidem, že levné EV vyrobit nelze. Aby evropský autoprůmysl přežil, na to musí být konkurenceschopný na trzích mimo Evropu, ale to bohužel nebude

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze