Podle europe.autonews.com provedou vyšetřující orgány Evropské komise v následujících týdnech šetření, zda nemají být na automobilový import z Číny zavedena sankční cla. Důvodem je podezření, že čínské automobilky BYD, Geely a SAIC čerpají nespravedlivé státní subvence, což jim pomáhá v dumpingové cenové válce proti výrobcům z jiných zemí. Samotné šetření začalo již v říjnu, potrvá 13 měsíců a netýká se automobilek z jiných zemí, které mají v říši středu jen výrobní závody, tedy například Tesly, Renaultu či BMW.
Na místě se mají ověřovat správnosti odpovědí, které jednotlivé automobilky poskytly v dotaznících evropských úřadů. Akce nezůstala bez odezvy, čínské úřady, jako obvykle velice citlivé na každé nařčení z nelegálních postupů, zahájily minulý týden odvetné antidumpingové šetření nejmenovaného francouzského výrobce dovážejícího své výrobky na tamější trh. Společnost Geely už dříve vydala prohlášení, že dodržuje všechny zákony a podporuje spravedlivou hospodářskou soutěž na celosvětovém trhu. Celé šetření, které Čína označuje za protekcionistické, zvýšilo beztak značné napětí mezi Evropskou unií a Pekingem vzniklé po sblížení Pekingu a Moskvy po ruské invazi na Ukrajinu. Čína zřejmě již vloni předstihla Japonsko v roli největšího světového exportéra, když vyvezla celkem 5,26 milionů automobilů.