Čínské automobilky urychleně hledají způsoby, jak proniknout na evropský trh a zároveň obejít povinnost platit vysoká dodatečná cla na import čínských elektromobilů do Evropy. Čím dál více značek proto připravuje produkci přímo na starém kontinentu, aktuálně se tu už uchytily značky BYD a Leapmotor. Nejnověji klubu pronikl i XPeng, který využil aktuální nedostatek zakázek automobilky Magna Steyr ve Štýrském Hradci. Ta totiž v relativně krátké době přišla o produkci hned několika modelů jiných značek, například Jaguaru I-Pace či Fiskeru Ocean, takže má k dispozici volné kapacity.
XPeng toho využil a ve fabrice si objednal produkci středně velkých elektrických crossoverů XPeng G6 a G9, určených pro evropský trh. Výroba podle CarNewsChina už běží, do budoucna se tu počítá i s produkcí dalších modelů. Vysoce flexibilní automobilka s roční kapacitou 200 000 aut, založená v roce 2001, je totiž největší nájemnou výrobnou aut na světě a dokáže současně produkovat i velmi rozdílné modely podle zadaných kritérií.

Trochu problém můžeme mít s tím komunismem, ale ruku na srdce - je to opravdu problém nebo je to prostě čínská nátura a to, co oni chtějí. Nemyslete si, že je Taiwan nějak svobodý jak to chápeme my, číňani jsou hodně soudržné a pospolité etnikum.