List Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung přišel s neoficiální informací z „dobře informovaných zdrojů“, že rozhodnutí umístit novou automobilku BYD již padlo, ač dosud oficiálně nezaznělo. Má jít opět o Maďarsko, čemuž nahrávají i další okolnosti. Koncern má v zemi již fungující závod na výrobu elektrobusů a premiér Orbán se minulý týden setkal s šéfem BYD Wangem Čchuan-fu. Automobilka na starém kontinentu umožní koncernu BYD obejít hrozící celní bariéry proti dovozu levných elektromobilů z Číny. O nich se EU domnívá, že je jejich výroba dotována a zahájila v tomto směru šetření.
Maďarsko je pozoruhodně úspěšné v získávání čínských investic do elektromobility. Světová baterkářská jednička CATL tu například staví obří baterkárnu s kapacitou 100 GWh ročně. BYD zase útočí na na pozici světové jedničky ve výrobě elektromobilů. Ve třetím čtvrtletí 2023 zaostala za první Teslou o pouhých 3 456 kusů a od té doby dále akceleruje.