Kia Niro Plug-in Hybrid
test

Kia Niro Plug-in Hybrid

Draze zaplacený kabel
3

Je to MPV? Je to SUV? Je to crossover? Já bych řekl, že s největší pravděpodobností to poslední. Vyšší stavby karoserie se dnes prodávají jako iPhony v Apple Storech, a tak Kia určitě nešlápla vedle. Mnohem důležitější ale je, že jde o plug-in hybrid. Kia na rozdíl od Toyoty Prius nechce do světa hlásit, že miluje ekologii, a to může být pro mnohé dobře. Konečně z vás nebude eko-podivín s rozcuchanými vlasy a ponožkami v sandálech, ale normální člověk orientovaný na rodinu, co má rád moderní pohony.

Je tomu několik měsíců, co do Česka dorazila celá trojice Hyundaiů Ioniq, která si rozdělila funkce na hybrid, plug-in hybrid a čistý elektromobil. Kia si řekla, že to není vůbec špatný nápad, a hned od začátku Kiu Niro vybavila hybridním pohonem. Netrvalo dlouho a přibyl i plug-in hybrid, který dneska proklepneme. Korejská automobilka plánuje také čistý elektromobil, který již testuje, na něj si ale budeme muset počkat.

Technické parametry Kia Niro Plug-in Hybrid (2017)

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 355 × 1 805 × 1 545 mm, 1 594 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon141 koní, toč. moment: 264 Nm
Baterie8,9 kWh, konektory: Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 55 km
Infotainment7" dotykový displej
Cena974 980 Kč

Design: hlavně nenápadně

Jak už jsem říkal v úvodu, mezi hlavní výhody patří, že nepoznáte ekologii hned při prvním pohledu. Podobně jako například Volkswagen e-Golf se totiž za svou úspornost trošku stydí. Velkou baterii prozrazuje především konektor na nabíjení v levém předním blatníku, pár nenápadných modrých doplňků v nárazníku a samozřejmě nápis plug-in hybrid.

Kia Niro Plug-in Hybrid (2017)

O otázce vzhledu jako takového jsem tápal celou dobu testování. Z některých úhlů se mi auto vyloženě líbí, jindy se mi zdá podivně zdrclé a na crossover mohutné. Ošklivé auto to ale rozhodně není a při vzhledu se myslelo také na spotřebu. Pěkných detailů na nárazníku nebo střešní spoiler si nakonec vysloužili součinitel odporu vzduchu jen 0,29 – na zvýšenou karoserii velice dobrá čísla. A když už jsme u těch čísel, pojďme se podívat na rozměry. Na délku Niru naměříte 4 355, na šířku 1 805 a na výšku 1 545 milimetrů, hmotnost je pak o 94 kilogramů větší než u klasického hybridu. Pořád ale jde o nijak tragických 1 594 kilogramů.

Mnou testované dvojče trpí něčím jako ADHD – má nadbytek energie.

Technika a výbava: v jednoduchosti je krása

U navýšení hmotnosti o 94 kilogramů bychom ještě mohli zůstat, jde totiž o zajímavější hodnotu, než by se mohlo na první pohled zdát. Kia Niro Plug-in Hybrid totiž nabízí stejný 1,6litrový atmosférický benzinový čtyřválec jako klasický hybrid a stejný elektromotor i převodovku. Celkově jsou auta jako dvojčata. Mnou testované dvojče má však něco jako ADHD, „trpí“ tedy nadbytkem energie. Oněch 94 kilogramů navíc je samozřejmě proto, že plug-in hybrid s sebou nosí 8,9kWh baterii (hybrid má pouze 1,56 kWh), která vydrží na 55 elektrických kilometrů.

Zbytek techniky a data celkově jsou pak hodně podobná. Benzinový motor umí vyprodukovat 103 koní a elektromotor přidá dalších 43. Celkově pak soustava umí předvést 141 koní a 265 newtonmetrů točivého momentu. Maximální rychlost je 162 kilometrů v hodině, když jsem ale měl přejít ke zrychlení, něco mi nesedělo. O 94 kilogramů těžší plug-in hybrid je se stejným výkonem i maximální rychlostí o 0,7 vteřiny rychlejší. Na otázku „Proč?“ nám nedokázala odpovědět ani samotná Kia a my snad obě auta budeme muset postavit na startovní čáru.

Co se týče výbavy, tak nejvíce nás asi zaujalo, že vůz neměl ani jeden prvek připlacený. Připlácet se dá pouze za paket Convenience za 35 tisíc korun, který nabídne elektricky nastavitelné odvětrávané sedadlo řidiče i spolujezdce nebo umělou kůži.

Německá auta si nedovolí vás okřiknout, kdežto tady si přijdete jak na korejském tržišti.

V základní výbavě nechybí sledování únavy řidiče, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, sledování slepého úhlu, adaptivní tempomat nebo nouzové brzdění. Skutečně skvělá věc je autonomní nouzové brzdění, senzor na předním nárazníku a kamera na čelním okně pečlivě střeží každý váš krok. Také asistent pro jízdu v jízdním pruhu a sledování mrtvých úhlů funguje dobře, tedy kdyby nebylo tak ukřičené. Německá auta by si nedovolila vás okřiknout, kdežto tady si přijdete jak na korejském tržišti. Po několikátém opravdu otravném pípání u většiny majitelů pravděpodobně dojde k vypnutí a je to škoda, protože jinak by systémy fungovaly opravdu dobře.

Diskuze ke článku
Nevim
:) proc ma lepsi zrychleni ?

no protoze ma elektromotor 45kw = 60 koni a ne 43 koni jak pisete. Tech 43 koni uvadi prodejci v CR protoze maji "spatne" brozury. Jelikoz zatim prodali jen nekolik kusu a neumi o tom aute vubec nic, tak to neresi. PHEV ma 45kw elektromotor.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze