Toyota C-HR
test

Toyota C-HR

Hybrid vzhledem i duší
11

C-HR je velkým autem ne co se týče rozměrů, ale důležitosti pro automobilku Toyota. Malá SUV, chcete-li crossovery, si razí cestu dnešním automobilovým průmyslem a do módy jdou stejně rychle jako nesnášenlivost laktózy. Coupe High Rider (někde ještě možná uslyšíte Compact Hybrid Revolution) kombinuje neotřelý a exotický design s prověřenou hybridní jednotkou Priusu. Bude však tato kombinace fungovat?

Design a karoserie: želva ninja

Malá SUV mají být svěží, zábavná a emotivní. Až se zdá, že C-HR tato slova zhmotňuje. Takový Nissan Juke může závistí brečet na parkovišti, i když být hezčí než Juke není zas tak těžký úkol. Za sebe můžu říct, že se mi Toyota skutečně líbí a 90 procentům lidí, kterých jsem se ptal, také. Různých zákoutí je na voze víc než v norských fjordech. Z každého úhlu vypadá karoserie zajímavě. Tak moc, že byste designery možná podezřívali z požívání omamných a psychotropních látek v průběhu navrhování vozu.

Technické parametry Toyota C-HR (2016) Hybrid

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 360 × 1 795 × 1 555 mm, 1 535 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon122 koní, toč. moment: 142 Nm
Baterie1,31 kWh
Spotřeba?
Infotainment8" dotykový displej, ne
Cena629 900 Kč

Toyota C-HR – test

Překvapilo mě, že na tuhle želvu ninju hojně reagují také slečny a dámy. Aby ne, délka 4 360 mm, šířka 1 795 mm a výška 1 555 mm dělá z C-HR neohroženého bojovníka s nákupními centry. Z hlediska vzhledu zklamala pouze jedna věc – klíček vypadá na nový model naprosto tragicky a zamrzí, že si Japonci nedali s tímto detailem více práce.

Technika a výbava: kde bychom byli bez Priusu

Toyotu můžete dostat pouze ve dvou variantách. Na výběr je 116koňová dvanáctistovka nebo hybrid, který jsme samozřejmě vybrali my. Jak již bylo řečeno, jde o prověřený hybridní systém z Toyoty Prius. Čtyřválec má objem 1,8 litru a oplývá výkonem 98 koní. Záda mu však kryje 72koňový elektromotor a společně na kola přenášejí sílu přes převodovku e-CVT. Konečný verdikt zní 122 koní při 5 200 otáčkách, maximální rychlost činí 170 kilometrů za hodinu a na stovku crossover zrychlí přesně za 11 sekund.

Rozměry z C-HR dělají neohroženého bojovníka s nákupními centry.

Na cestách motor čerpá z 43litrové nádrže a vystačit by mu měla díky spotřebě 3,8 až 4,1 l / 100 km na ujetí tisíce kilometrů. Praxe však bude jistě lehce odlišná.

Dobrou zprávou je hmotnost 1 455 kilogramů, tedy pouze o 10 kilogramů více než klasická benzinová verze a o 80 kilogramů méně než benzinová verze s pohonem všech kol. Zapomněl jsem se totiž zmínit, že hybrid je pouze předokolka.

Baterie má kapacitu pouze 1,31 kWh, což také vysvětluje, proč jsou změny ve srovnání s klasickými verzemi minimální a vůz nejde nabíjet ze zásuvky. I s malým kašpárkem ale jde zahrát velké divadlo a Toyota hrát umí jak z partesu.

Diskuze ke článku
Adam Cvrček
Adam Cvrček
Super recenze, jen tak dál!!
Filip
Diky za recenzi.
Jen drobnost, C-HR ma volbu jizdnich rezimu, jen sikovne skrytu v nastaveni :) Take rekuperaci z brzdeni zvlada a disponuje, stejne jako Prius, rezimem B.
Co se tyce e-CVT prevodovky, rad na toto tema podiskutuji, protoze variator je z hlediska efektivity neprekonatelna zalezitost a u hybridu nutnost (Kia Niro ma dvouspojku a dle meho soudu to neni zrovna stastne reseni)
Jakub
Taky by jste to auto mohli mít umyté
joovi
Musím říct, že auto vypadá velice pěkně, ale ta spotřeba mi přijde na hybrid šílená. Když si vezmu, že skoro stejnou mám u auta s benzínovým moterm s turbem, navíc s vyšší výkonem skoro o třetinu .... To pak postrádá smysl

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze