Kia Niro
test

Kia Niro

Tohle se povedlo

Vyšší světlá výška, designová stránka co neurazí, přijatelná cena, prostornost a také nízká spotřeba – to vše chce typický český zákazník od svého automobilu. Jste-li jím a navíc sympatizujete s automobilkou Kia, tak nejspíš její model Niro zhmotnil vaše představy o ideálu. Niro se opravdu povedlo a už teď můžeme s klidem říci, že o prodejní úspěch nemáme obavy.

Design a karoserie: když nechcete urazit

Na první pohled byste hybridní pohon Niru přisuzovalo jen těžko. Pomůže vám jen logo na víku zavazadelníku. Vůz nabízí poměrně krátké převisy a hezká 18palcová kola, která však dostanete ve výbavě Exclusive. Celková délka činí 4 355 milimetrů. Přední část mě nikterak zvláště neoslovila, ale záď se mi líbí, obzvláště sdružené LED svítilny ve tvaru „C“. Věřím že většinu lidí Niro rozhodně vzhledem neurazí. Jeho přednosti jsou totiž zcela jinde.

Kia Niro – test

Technické parametry Kia Niro

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 355 × 1 805 × 1 545 mm, 1 500 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon141 koní, toč. moment: 265 Nm
Baterie1,56 kWh
Spotřeba?
Infotainment7" dotykový displej, Apple CarPlay, Android Auto
Cena614 980 Kč

Technika a výbava: jsem hybrid, ne plug-in hybrid

Ihned na začátek nutno předeslat, že Niro je hybrid, nikoli plug-in hybrid. Jde tedy o auto, které si ze zásuvky nenabijete. Automobil se o vše stará sám a to, zda jedete na elektřinu nebo vás žene spalovací motor, poznáte jen podle ikonky na štítu před volantem či podle ticha. Toto řešení má své výhody i nevýhody. Mezi výhody bych zařadil jednoduchost. Sednete, nastartujete a vyrazíte. Vůbec nemusíte řešit, zda vás zrovna pohání elektřina, spalovací motor nebo kombinace obojího. Každopádně pokud by vás zajímal graf, který pohon je zrovna využíván, v Niru ochuzeni nejste. Inu, s Nirem budete jezdit jako s jakýmkoli jiným autem.

Mezi výhody bych zařadil jednoduchost. Sednete, nastartujete a vyrazíte.

Pod kapotou má Niro šestnáctistovku GDI a elektromotor. Kombinovaný výkon odpovídá 141 koním a 265 Nm. Baterie má kapacitu 1,56 kWh a kolik na ní urazíte kilometrů, se říci nedá. Výkon se přenáší na přední kola skrz šestistupňovou, automatickou dvouspojkovou převodovku (DCT). Velké sportovní výkony nečekejte. Dost pravděpodobně vás měření zrychlení přestane po deseti vteřinách bavit. Niro by se na 100 km/h mělo dostat za 11,5 sekundy. Pro zajímavost, Rimac Concept One zrychlí z klidu na 300 km/h za 14 sekund.

Niro je standardně vybaveno sedmi airbagy, a to i včetně kolenního pro řidiče. K dispozici je například asistent pro rozjezd do kopce, zadní parkovací asistent i kamera nebo hlídaní mrtvého úhlu. Kamera však nenabízí nikterak skvělé rozlišení. Ne všechny systémy jsou však k dispozici v prvním výbavovém stupni Exclusive, takže se raději na vše zeptejte u dealera.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze