Škoda Auto je ziskovější než Audi. Před ní je pouze Porsche

1
Škoda Auto je ziskovější než Audi. Před ní je pouze Porsche
Fotografie: Škoda Auto
  • Zatímco Audi vykázalo z tržeb zisk ve výši 8,2 procent, Škoda Auto ještě o půl procenta výše
  • Nejziskovější značka koncernu je Porsche, z tržeb jde do jejich pokladny hned 17,4 procent
  • Naopak Bentley, Volkswagen a SEAT se drží v pozadí

Když Volkswagen před více jak 25 lety kupoval Škodu Auto, nejspíš vůbec netušil, jaký poklad v tuzemské automobilce našel. Škoda Auto se těší nejen v České republice velké oblibě a celkově prodeje škodovek rostou jako houby po dešti.

Za loňský rok se provozní zisk Škoda Auto zvýšil o 30,9 procent na 32,4 miliardy korun. Za ziskem stojí optimalizování provozních nákladů a také dobrý mix prodeje a nabídnutých automobilů. Zisk roste daleko rychleji než prodeje a podle loňské výroční zprávy Škoda Auto v ziskovosti překonala sesterskou automobilku Audi. Té se z tržeb povedlo vydělat 8,2 procenta (zatímco Škodě Auto procent 8,7) a stala se tak druhou nejziskovější značkou koncernu. První příčku drží Porsche, které jen tak někdo nedožene. Všeobecně se ví, že právě stuttgartská automobilka má na svých vozech jedny z největších marží a díky tomu se jí povedlo vytvořit provozní zisk ve výši 17,4 procent tržeb.

Audi je na tom sice procentuálně hůře, ale její provozní zisk činí 4,8 miliardy euro, oproti 1,2 miliardám euro u Škody Auto. Do koncernové pokladny tedy Audi ve finále přivede více peněz než někdejší česká automobilka. Hůře než Škoda si vede například Bentley (5,5 procent), Volkswagen (1,8 procent) a SEAT (1,7 procent).

Zdroj: byznys.ihned.cz

Diskuze ke článku
Autonatic
Dobrá zpráva na první pohled, pojďme se ale zamyslet kde se tato ziskovost generuje.
Platformy vozů jsou koncernové VW, tam není prostor pro dodatečný zisk, tak jako u vetšiny ostatních dílů. V investicích na výrobní linky a lisovací nářadí se dá něco málo proti koncernu ušetřit. Auta se z důvodu horší image i z důvodu nižšího segmentu prodávají za nižší cenu než Audi či VW. Kde se tedy generuje takto vysoký zisk? Uhádli jste správně 1. velmi štíhlá organizační struktura (rozuměj z relativně mála lidí vyždímané maximum) a 2. velmi nízké personální náklady. Pokud by to zaměstnancům došlo, už dávno by museli stávkovat v ulicích za nedostatečné ohodnocení jejich výkonu, že se tak neděje svědčí jen o tom, že jsou jak ovce, kterými se dá dělat cokoliv :-(.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze